On taas ongelmia oman pelin kanssa. Peli on tuommoinen perus mmorpg. Tähän mennessä olen testaillut sitä lähinnä niin, että serveri-ohjelma ja client-ohjelmat ovat samassa koneessa ja yhteytenä on toiminut 'localhost'.
Jotenka päästään ongelmaani: Kun koitan ulkoisella ip:llä ottaa yhteyttä serveriin, valittaa peli seuraavaa:
10061 Error: Connection is forcefully rejected.
Toisin sanoen, missä mättää?
Mainittakoon että modeemina on Siemens Speedstream 5450, käyttöjärjestelmänä Win XP Pro ja softina alla pyörii: Sunbelt Kerio ja Avast.
Kaikenlainen apu on tarpeen, sillä en tiedä mistä alan ongelmaa etsimään.
edit. Koitin ottaa yhteyden serveriin (joka on omalla koneella), laittamalla osoitteeksi: 127.0.0.10, ja sillä pimenee peliruutu, mutta mitään virhettä se ei lähetä takaisin - eikä myöskään tee mitään.
Olen todellinen nyypiö moisissa asioissa. :I
Veikkaan että joko kuuntelet pelkkää localhost osoitetta tai sitten todennäköisemmin palomuuri tmv. estää liikennöinnin ko. porttiin jommalta kummalta koneelta. Eli palomuuriasetuksia kannattaisi varmaan säätää.
Tästä ei ole enään haittaa, sillä teen pelille serverin toisella kielellä, ja se saa pyöriä *nix-alustalla. Ehkä parempi näin. :)
Kiitos silti vastauksesta, vaikka en saanutkaan omaa hommaa toimimaan, kuten alussa oletin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.