Mulla olisi ongelma ohjelmointiputkasta löytyvän Palautelomakkeen kanssa (https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
lainaus:
eli jos mulla on nyt esim Nimi,Email ja Palaute kohdat niin lomake osaisi itsestään (näkymättömästi) lisätä viestiin päivämäärän.
Tarvitset näkymättömän inputin, johon laitetaan päivämäärä PHP:llä. Huomaa, että palautteenlähettämissivun täytyy myös olla php-päätteinen, jotta tämä toimisi. Toisaalta eikö lähetysaika näy joka tapauksessa saapuneessa sähköpostissa?
<input type="hidden" name="pvm" value="<?php echo date("d.m.Y"); ?>">
lainaus:
Ja toinen ongelma eli tarvitsisin sellasen pudotus valikon josta voisi valita mihin mailiin se palaute menee.
Toteuta email-kenttä jotenkin tällä tavalla.
<select name="email"> <option value="maili1@osoite.com">Sinne <option value="maili2@osoite.com">Jonnekin <option value="maili3@osoite.com">Toisaalle </select>
Jos haluat lisätietoa lomakkeiden käsittelystä, niin lukaise uusin PHP-opas:
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Kiitos paljon.
Äh! ei se toiminut... mulla on siis seuraavanlainen koodi siinä lomakkeen lähetyksessä :
***palaute.php <?php <input type="hidden" name="paivamaara" value="<?php echo date("d.m.Y"); ?>"> $palaute = ""; // Elä muuta $vast = "$email2"; // Kenelle lähetetään $onnis = "laht.html"; // Onnistui redircetin kohde $epaonnis = "errori.html"; // Epäonnistui redirectin kohde foreach($_POST as $nimi => $arvo){ // Käsitellään arvot $palaute .= $nimi.": ".$arvo."\n"; } $viesti = mail ($vast, "Viesti", $palaute, ""); if($viesti){ header("location: ".$onnis); } else{ header("location: ".$epaonnis); } ?>
ja siiten se lomakkeen koodi on :
<html> <head> <title>Palaute</title> </head> <body> <form method="POST" action="palaute.php"> <p> <select name="email2"> <option value="maili1@osoite.com">Sinne <option value="maili2@osoite.com">Jonnekin <option value="maili3@osoite.com">Toisaalle </select> Nimi: <input type="text" name="nimi" size="20"></p> <p>Email: <input type="text" name="email" size="20"></p> <p>Kommentti: <input type="text" name="kommentti" size="20"></p> <p><input type="submit" value="Lähetä" name="laheta"></p> </form> </body> </html>
eli mikä mättää?
Ainakin tuo piilotettu input kuuluu alempaan tiedostoon.
lainaus:
Äh! ei se toiminut... mulla on siis seuraavanlainen koodi siinä lomakkeen lähetyksessä
Kuten Antti kertoi jo, niin palaute.php tiedostossa oleva <input type="hidden".... rivi pitäisi olla tuossa alemmassa lomakkeen koodissa <form.. ja </form> tagien välissä
joo sain toimimaan nyt kiitos.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.