Eli tarkoituksena olisi tehdä seuraavanlainen php tiedosto..
Tuon tiedoston tulisi sisältää puolipisteillä ; eroteltuna seuraavat
tiedot:
- laitteen nimi (product_name)
- suora URL kyseiseen tuotteeseen (product_url)
- hinta (eurot + sentit, pisteellä eroteltuna ja sentit mukaan, vaikka tuotteen hinta olisikin muotoa 100.00) (product_purchase_price)
- tuotteen ID-numero (product_sku)
Tällaisen olen onnistunut tekemään:
/tuotetiedot/index.php
<?php // Avataan yhteys tietokantapalvelimeen mysql_connect("localhost","käyttäjätunnus","salasana") or die("Tietokantaan ei saatu yhteyttä."); // Valitaan tietokanta mysql_selectdb("tietokanta1"); // Suoritetaan haku tietokannasta // tallennetaan tulokset muuttujaan $result $query = "SELECT product_sku, product_name FROM jos_vm_product ORDER BY product_sku"; $result = mysql_query($query); while($rivi = mysql_fetch_array($result)) { print "$rivi[1];$rivi[2]<br>\n"; } // Suljetaan tietokantayhteys mysql_close(); ?>
Tiedot tulostuu näin:
MSI P6N DIAMOND; MSI P6N SLI PLATINUM; MSI P965 PLATINUM; MSI P6N SLI-FI; MSI G965M-FI;
Miksihän product_sku ei tulostu? ja kuinka saan hintatiedot ja urlin samaan listauksen? hinta sijaitsee taulussa "jos_vm_product_price" ja url taulussa "jos_vm_product"
taulukoiden indeksit alkavat 0:sta, ei ykkösestä
Muut tiedot saat hakemalla tiedot muistakin tauluista (vinkki: LEFT JOIN)
No tietenkin ne alkavat nollasta.. miksi en itse älynnyt :D
Ok.. nyt tulostuu product_sku;product_name;
Mitenkäs teen kyselyn siihen jos_vm_product_price taulukkoon?
Ei ole nimittäin oikein perusteetkaan kunnolla hallussa minulla :D
$query = "SELECT product_sku, product_name, product_url FROM jos_vm_product ORDER BY product_sku"; $result = mysql_query($query); while($rivi = mysql_fetch_array($result)) { print "$rivi[0];$rivi[1];$rivi[2];<br>\n"; }
Eli tällä tulostuu:
11100276;MSI K9A PLATINUM;; 11100277;MSI 945P NEO3-F;; 11100278;MSI P965 NEO-F;;
URLi jää pois???
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.