Onko Visual Basicis jotain tapaa millä saisi helpolla jostakin muuttujasta käänteisarvon? Eli niinkuin esim. C -ohjelmoinnissa kun lisää merkin
" ~ " muuttujan eteen niin muuttujan arvoista tulee käänteisarvo.
Minulla on siis HScrollBar joka antaa arvot 0 - 100. Tästä pitäisi siis saada käänteisarvo, eli kun palkki on 0 tilassa niin muuttujan arvo on 100 ja kun palkki on 100 tilassa niin muuttujan arvo on 0.
t. Dukex
C:n ~-merkkiä vastaa VB:n Not, mutta onkohan tämä sittenkään tarvitsemasi muunnos? Esimerkkiesi perusteella oikea kaava on "uusi = 100 - vanha". Eli jos palkki on vaikka kohdassa 22, tulos on 100 - 22 = 78. Jos ymmärsin asian väärin, niin kerro vähän tarkemmin, mitä olet laskemassa.
Scrollbarilla on muuttujat Min ja Max (lukualue). Vastaluvun saat tällöin seuraavasti:
VLuku = scrollbar1.Max - scrollbar1.Value
Kiitos nopeista vastauksista. Olet Antti varmaankin oikeassa tuon ~ merkin suhteen, koska olen käyttänyt sitä mikrokontrollien porttien ohjauksissa missä muuttujina on binääriarvoja.
Mutta oikea vastaus näyttikin olevan liiankin helppo :D Eli ScrollBarilla olen säätämässä nopeutta viiveen avulla, eli kun nopeus on suurempi niin viive on pienempi, eli taitaapi kaikessa yksinkertaisuudessaan mennä ihan näin VLuku = scrollbar1.Max - scrollbar1.Value
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.