Olen tekemässä skriptiä, jonka voi säätää käyttämään joko SQLite- tai MySQL-tietokantaa. Eteen tuli pieni ongelma, kun en löydä PHP:n sqlite-funktiosta mysql-funktioden mysql_result()-funktiota vastaavaa funktiota. En niin ole tuolta saralta kokenut, että voisin tietää, miten tuon funktion toiminnallisuuden voisi itse toteuttaa. Olisiko kenelläkään tietoa asiasta?
Tämän rivi pitäisi saada siis toimimaan sqlite:llä:
<?php //... $result_field = @mysql_result($result, $rown, $field); //... ?>
Tyyliin:
<?php //.. $result_field = @sqlite_result($result, $rown, $field); //... ?>
Tässä vielä linkki mysql_result()-dokumentaatioon: https://www.php.net/manual/en/function.mysql-result.php
Melkein sanoisin, että järkevintä on luopua kokonaan mysql_result -funktion käyttämisestä. PHP-manuaalissakin suositellaan olemaan käyttämättä sitä ja itse en esimerkiksi ole koskaa kokenut tarvetta siihen. En oikein pysty keksimään missä yhteydessä sitä olisi järkevää käyttää.
Mutta toki jos et halua muuttaa nykyistä koodia, niin tuohan menee yksinkertaisesti lukemalla haluttu määrä rivejä eteenpäin ja valitsemalla sitten se kenttä.
Vastaus oli tietenkin nenän edessä. Ei pitäisi enää yrittää miettiä koodia illasta, kun on koko päivän ollut liikenteessä. Järki ei oikein juokse. eli siis Grez: olisiko parempi käyttää esim. mysql_data_seek(rivinumero) + mysql_fetch_array() ja sqlite-vastaavia tuohon tehtävään? Eihän tuo muutos olisi niin ylivoimainen, ettenkö voisi vaihtaakin. Parin rivin muutos vain kahteen eri luokkaan ja se on siinä.
Olga kirjoitti:
Sopisiko https://www.php.net/manual/en/function.sqlite-column.php ?
Ja tuo tietenkin ohitti silmän. En varmaan tajunnut tuota, kun erosi toi nimia ja dokumentaatio niin, että vetelin omia johtopäätöksiä ennen lukua.
Mutta kiitos kummallekin vielä avusta. :-)
No siis ei ole oikeastaan koskaan tullut tarvetta sellaiselle, että hakisin tietokannasta läjän rivejä ja en tarvitsisi esim. 1.-4. riveillä olevia tietoja mutta tarvitsisin 5. rivillä olevaa tietoa. Yleens kertoisin sitten tietokannalle että halua vain sen 5. rivin alunperinkin. Siis nimenomaan WWW-sovelluksessa tuo tuntuu oudolta, kun sitä resulttia ei kuitenkaan voi pitää muistissa esim. useamman sivulatauksen välillä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.