Tiedättekö yhtään delphix - opasta?
Ja olis yksi kysymys: Voiko delphixllä soittaa mp3sia?
Sain juuri asenettua delphixn...
En nyt ko. kieltä tunne mutta olen jokseenkin varma että sillä voi soittaa mp3 -audiota, sitä en tiedä miten ;)
Oppaita löytynee googlesta
Itse asiassa kysessä ei ole kieli vaan suht. helppokäyttöinen peliohjelmointiin käytettävä komponenttikirjasto Delphille, joka mielestäni käyttää DirectX :ää.
Minä muistaakseni en sitä käyttäessäni yhtään opasta löytänyt, mutta siitä on kyllä jo jonkin verran aikaa.
Se, voiko sillä soittaa mp3-audiota, riippunee siitä, voiko DirectX :llä soittaa mp3-audiota.
Riippuen ohjelmistoalustasta. Windows alustalla Delphi tukee ActiveX:ää. ActiveX:nä on saatavilla erilaisia mp3 tiedotojen toistamisen mahdollistavia komponentteja.
Kirjoittamalla Googleen hakusanat activex ja mp3 saat riittävän määrän vastauksia joista voit valita itsellesi sopivimman komponentin. Suurin osa komponenteista on maksullisia mutta joitain freewareakin on saatavilla.
PS.
Useiden maksullisten komponenttien suojaukset on melko helposti purettavissa, mutta saat ottaa ihan itse selvää kuinka se tehdään.
DelphiX:stä en sinänsä tiedä, mutta onhan noita jos monenmoisia kirjastoja, mm. vallan mainio http://www.fmod.org
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.