Joo, miten tehdään painikeeseen ominaisuus, joka lisää siinä olevan tekstin teksti kentään luomatta uutta teksti asiakirjaa tai korvaten edelliset teksti luomalla uuden teksti asiakirjan. Itse painike on, mutta se mikä saa sen lisäämään tekstiä kuiten vähän niinkuin html -editoreissa sellainen valikotkin "Lisää" ->> "Rivi", jolloin se lisää <br>:rän koodia -tekstikentään tietyyn paikkaan, jossa on kursori tekemättä, luomatta tai korvaamatta jo olemassa olevaa asiakirjaa tai tekstiä.
Lyhyeesti sellainen painikeen, joka lisää tekstiä!?
Olikohan tämä nyt varmasti C/C++, Delphi tai Pascal -aiheinen kysymys. Jos oli, niin voisitko tarkentaa mikä kieli ja missä ympäristössä?
Edelleen C++...
Et sä maininnu sitä missään kohtaa.
Ilmeisesti olisi pitänyt osata katsoa Varaosan edellinen postaus samalle alueelle.
Tämä menee kyllä siltikin kategoriaan "äärimmäisen huonosti kysytty". Kannattaa opetella kysymään paremmin, niin voi saada parempia vastauksia.
http://www.cs.tut.fi/~ohj1e/palautustehtavat/
Tuosssa linkin takana olevassa ohjeessa on muutama kohta jotka selkeästi koskevat vain tuon kurssin opiskelijoita. Mutta siellä on silti ne yleisetkin keskeiset hyvän kysymyksen vaatimukset, kuten "Kysymyksen tulisi kertoa kaikki tarpeelliset lähtötiedot."
En tullut nyt tänne tappelemaan...nyt kun poruka tietää nii odottelen vain vastausta...ja onhan tämä keskustelu alue C++:ssakin niin ei se voi olla mikään muukaan...
Tosin ympäristö jossa koodaan on Borland C++ Builder 5, jos tästä tulisi vielä mainita.
C++:n mukana on myös C, Delphi ja Pascal.
Varaosa kirjoitti:
Lyhyeesti sellainen painikeen, joka lisää tekstiä!?
Antamiesi tietojen perusteella ei voi antaa kuin yhden ratkaisun: koodaa se.
No mä ainakin yritän auttaa :<
SendMessage(JokuEditBox, EM_SETSEL, 10, 10); // valitaan kohta 10-10 JokuEditBox -ikkunasta SendMessage(JokuEditBox, EM_REPLACESEL, false, (LPARAM)"<br>"); // korvataan valinta "<br>" -tekstillä
Tätä haetaan vai oonko mä ihan hukassa?
Deffi: Muuten jees, mut mitään ei tapahdu...mulla on RichEdit -Editti johon voi kirjoittaa jotakin, mut tuo koodi ei lisännyt tuota "<br>" -riviä mihinkään. Suunta on oikea, mut tekstiä ei vielä tullut...;)
RichEditin kanssa on ainakin tapana käyttää EM_EXSETSEL:iä, joten kokeileppa vaihtaa toi EM_SETSEL siihen.
EM_EXSETSEL Message
Tai sitten opettelet lukemaan sitä Borlandin helppiä, josta löytyy selvä listaus kaikista eri komponenttien jäsenistä, ja selvität, kuinka tekstien liittäminen toisiinsa toimii. (Ei, minä en omista sitä, joudut siis ihan itse lukemaan.) Ainakin Delphissä menisi ihan näin:
Laatikko.Text = Laatikko.Text + '<br>';
On siis hyvin mahdollista, että vastaava C++:na toimisi jotenkin tähän tapaan:
Laatikko->Text = Laatikko->Text + "<br>";
Voi myös olla, että jollakin noista on jokin metodi nimeltä Add, Insert, Append tai muuta lisäämiseen viittaavaa, tai ehkäpä Laatikko->Text eteen tähden, siis *Laatikko->Text.
Kiitoksia kaikille sain toimaan tuon: Laatikko->Text = Laatikko->Text + "<br>";
Joo, yksi juttu jäi kyseiseen aiheeseen vielä ihmetyttämään...
Entäs jos haluaa useamman rivin siihen tyyliin, että se lisäisi, joka lisätyn sanan jälkeen entterin!?
es:
Laatikko->Text = Laatikko->Text + "Olipa";
Laatikko->Text = Laatikko->Text + "kerran";
Laatikko->Text = Laatikko->Text + "elämä";
niin tulee: Olipakerranelämä
Niin on vaikeata lukea sitä...jne...vaan pitäisi saada seuraavanlainen:
Olipa
Kerran
Elämä
Etäs, miten viel se rivitys lisätään!?
Lisää laatikkoon merkit \r\n
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.