Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Puhelimen käskyttäminen bt-yhteydellä koneelta

Minä [06.04.2007 20:38:01]

#

Terve,

haussa ohjelma jolla vois hieman helpottaa tuota kännykän ja kannettavan yhteyskäyttöä. Laitteistona kannettavia XP ja XP Media Center alustalla sekä Nokian 6680, E70 sekä E72 puhelimia.

Mulla on koneella paljon erilaisia yhteystietoja ja raivostuttaa jatkuva puhelin-numeron naputtelu kännykkään soittoa ennen. Perusajatus on että 040-1234567 tai 0401234567 tyylisen puhelin-numeron "maalaaminen" ja jonkin tietyn peruskomennon tai pikanäppäimen painaminen siirtäisi numeron puhelimen näytölle.

Jollain näppäimellä numero ainoastaan siirtyisi, toisella numero siirtyisi ja puhelin alkaisi soittamaan siihen automaattisesti. Numerot pitäisi periaatteessa voida valita mistä tahansa ohjelmasta tai vastaavasta.

Toinen mikä olisi äärimmäisen hyvä jos saisi tuolla tavalla puhelimella soitettua ja käytettyä tietokoneen omaa tai siihen liitettyä mikrofoni-kuuloke settiä handsfreenä. Tämän tapaisiahan on paljon esimerkiksi handsfreet ja joissain uusimmissa autostereoissa.

Eikö tuo ole ihan bluetooth-yhteyttä ja luotettua laitetta käyttäen periaatteessa mahdollista, vai onko? Yhteystapana mieluusti juuri tuo BT mutta miksei datakaapelikin jos sen avulla nyt sitten se on mahdollista.

En tiedä mitä rajoituksia noissa on noiden kännyköiden osalta mutta ainakin data saadaan luonnollisesti koneelta lähetettyä helpostikkin eteenpäin. Yrittelin jo googletella ja sourceforgea selailla mutta ei oikein natsannu, ehkä en vain osaa.

Ideoita kellään? Varmasti löytyy muitakin ideasta kiinnostuneita varsinki nykyään kun uusissa läppäreissä ja melkein kaikissa kännyköissä alkaa bluetooth olla jo vakiona!

Meitsi [09.04.2007 22:29:24]

#

Nokia on tehnyt S60-alustoille Python-tulkin, ja sen kirjastoilla onnistuu hyvinkin moni asia, mukana tulee bluetooth-konsoli -esimerkkikoodi, ja linkin sivun mukaan sillä onnistuu näemmä myös puheluiden soitto.
Täältä

Minä [11.04.2007 13:40:31]

#

Huuhh.. Näppärää! Sitä sitten otetaan Python opas kauniiseen käteen, josko tuosta jotain saisi. Kiitos Meitsi!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta