Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Select Case ei oikein pelitä

OzKu1 [04.04.2007 20:28:38]

#

Hei! yritän aikani kuluksi tehdä laskuria mutta tämä rupeaa aina heittämään msg boxissa joku muu -viestiä vaikka mitä syöttäisi. Mikähän mahtaisi olla vikana? Muut osat koodista toimi ongelmitta mutta tämä tuottaa nyt hankaluuksia enkä keksi mikä tähän auttaisi.

Private Sub Text1_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
z = Text1.Text

Select Case z
    Case 4
        MsgBox z
        ka 4
    Case 5
        MsgBox z
        ka 5
    Case 6
        MsgBox z
        ka 6
    Case 7
        MsgBox z
        ka 7
    Case 8
        MsgBox z
        ka 8
    Case 9
        MsgBox z
        ka 9
    Case 0
        MsgBox z
        ka 10
    Case Else
        MsgBox "joku muu"
End Select

Text1.Text = " "
End Sub

nomic [04.04.2007 20:47:21]

#

0_o Minulla ainaskin pelitti tuo koodi aivan mainiosti kun syötin text1-lootaan jonkun numeron (4-9)

sqwiik [04.04.2007 20:51:36]

#

Tuo tekstilaatikkoon jättämäsi välilyönti saattaa hämätä... koeta laittaa se tyhjäksi välilyönnin sijaan.

OzKu1 [04.04.2007 21:59:05]

#

Höh. vähän ihmetyttää kun itse koitin tuota koodia nyt uudestaan ja hyvin toimii mutta aikesemmin se ei toiminut. Ihme homma. Mutta kiitoksia kuitenkin.

Grez [04.04.2007 23:00:18]

#

Minun mielestäni kannattaisi heti alusta opetella laittamaan se option explicit sinne koodin alkuun ja tyypittää muuttujat explisiittisesti. Näyttää todella ikävältä ja virhealttiilta tuollainen select case <string> jossa sitten kuitenkin alla on case <integer>.

Quirzo [05.04.2007 14:58:41]

#

Eli varmin olisi kai esim ' case "1" '

Grez [05.04.2007 15:24:15]

#

No ihan tietty riippuen mitä oikeasti on tarkoitus tehdä, tuossa esimerkissähän ei ole mitään järkeä eikä siitä pysty päättelemään mikä koko hökötyksen funktio on. Jos tuon funktio on että käyttäjän täytyy syöttää täsmälleen 1, 2, 3 jne. tekstikenttään ja jos siinä on mitä tahansa ylimääräisiä merkkejä niin se ilmoittaa "joku muu", niin silloinhan ihan tuo alkuperäinen toimii täydellisesti.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta