Hei! yritän aikani kuluksi tehdä laskuria mutta tämä rupeaa aina heittämään msg boxissa joku muu -viestiä vaikka mitä syöttäisi. Mikähän mahtaisi olla vikana? Muut osat koodista toimi ongelmitta mutta tämä tuottaa nyt hankaluuksia enkä keksi mikä tähän auttaisi.
Private Sub Text1_KeyUp(KeyCode As Integer, Shift As Integer) z = Text1.Text Select Case z Case 4 MsgBox z ka 4 Case 5 MsgBox z ka 5 Case 6 MsgBox z ka 6 Case 7 MsgBox z ka 7 Case 8 MsgBox z ka 8 Case 9 MsgBox z ka 9 Case 0 MsgBox z ka 10 Case Else MsgBox "joku muu" End Select Text1.Text = " " End Sub
0_o Minulla ainaskin pelitti tuo koodi aivan mainiosti kun syötin text1-lootaan jonkun numeron (4-9)
Tuo tekstilaatikkoon jättämäsi välilyönti saattaa hämätä... koeta laittaa se tyhjäksi välilyönnin sijaan.
Höh. vähän ihmetyttää kun itse koitin tuota koodia nyt uudestaan ja hyvin toimii mutta aikesemmin se ei toiminut. Ihme homma. Mutta kiitoksia kuitenkin.
Minun mielestäni kannattaisi heti alusta opetella laittamaan se option explicit sinne koodin alkuun ja tyypittää muuttujat explisiittisesti. Näyttää todella ikävältä ja virhealttiilta tuollainen select case <string> jossa sitten kuitenkin alla on case <integer>.
Eli varmin olisi kai esim ' case "1" '
No ihan tietty riippuen mitä oikeasti on tarkoitus tehdä, tuossa esimerkissähän ei ole mitään järkeä eikä siitä pysty päättelemään mikä koko hökötyksen funktio on. Jos tuon funktio on että käyttäjän täytyy syöttää täsmälleen 1, 2, 3 jne. tekstikenttään ja jos siinä on mitä tahansa ylimääräisiä merkkejä niin se ilmoittaa "joku muu", niin silloinhan ihan tuo alkuperäinen toimii täydellisesti.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.