Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Online C++ editori

leonarven [03.04.2007 20:11:39]

#

Onko olemassa C++ editoria jossa pystyy muokkaamaan koodia internetin välityksellä? Eli ensin pitäisi ottaa yhteys toiseen koneeseen missä on käynnissä sama editori. Siten pystyisi esimerkiksi opettamaan c++ -ohjelmointia.

Kiitos.

Megant [03.04.2007 20:26:47]

#

Gobby.

leonarven [08.04.2007 18:22:59]

#

Mulla tulee kun toi käynnistetään seuraavanlainen virheilmoitus "Proseduurin aloituskohtaa xmlFreetextReader ei löydy dynaamisesti linkitettävästä kirjastosta libxml2.dll." Mitä voisin tehdä. Olen ladannut Gobbystä version 0.4.2, gtkmm:stä 2.10.7 ja gtk+:sta 2.10.6.

Metabolix [09.04.2007 11:13:26]

#

No tuosta voisi tehdä villin veikkauksen, että libxml2 olisi vielä tarpeen.

(Höh, ei sitä koodausta sillä tavalla opita. Kielet ovat yksinkertaisia, alkeet oppii (ja voi tarkistaa) muutamasta esimerkistä, ja oppaita ja manuaaleja on kyllä. Pääasiahan on kuitenkin oppia itse ajattelemaan ja keksimään, kuinka jonkin asian saa ilmaistua koodina, ja sitä oppii parhaiten itse pähkäilemällä, ei katsomalla toisten koodausta. Pastebinit ovat sitten ongelmia varten aivan riittäviä, ja virheistä oppii parhaiten, kun joutuu korjaamaan ne itse, vaikka joku muu ne koodista osoittaisikin.)

leonarven [09.04.2007 12:23:31]

#

Kyselin tätä ohjelmaa siksi että eräs tyyppi tarjosi minulle opetusta C++:ssa ja pyysi että kysyisin tällaisen ohjelman olemassaolosta mm. täältä.

feenix [10.04.2007 16:47:18]

#

emacs osaa myös olla sellaisessa moodissa että sitä voi kaksi käyttäjää käyttää. Tai ainakin osasi joskus kymmenen vuotta sitten kun kerran kokeilin :)

Metabolix [10.04.2007 20:12:45]

#

Tähänpä tietenkin sopii mikä tahansa tekstipohjainen ohjelma, screen -x ja SSH.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta