Mulla on sellanen ongelma ollu ohjelmoinnin kanssa viimeaikoina kun en keksi mitään mitä tekisin :(, Aina käynnistän C++ kääntäjän ja ihmettelisin mitä tekisi, kun nämä Cout Cin Muuttuja blaa blaa jutut on liian helppoja ja kun siirtyy eteenpäin vaikka SDL peliohjelmointiin se on jo erittäin vaikeaa, onko teillä olut samanlaisia ongelmia? Mitä suosittelisitte että tekisin?
Itse harjoittelin kaikkea kivaa, kuten linkitetyn listan tekoa, dynaamisesti varattavan taulukkoluokan tekoa, omaa String-luokkaa, omia vektoreita (3d ja 2d) yms... Sitten vain niitä soveltamaan SDL:n kanssa.. ;)
Olisiko tämä sopivan vaikea koodausharjoitus?
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Juttuja on neljä, kuten sivulta näkyy. Noilla varmasti saisit vähän SDL-taitoja grafiikan puolelta alkuun.
Pelien tekoa voi aloitella hyvin yksinkertaisilla jutuilla. Aloita tekemällä jotain liikkuvia kuvioita, joita voi vaikka hiirellä ohjata. Sitten mieti, miten tarkistat niiden törmäyksiä. Jne. (aikanaan ne mokomat alkavat räiskimään toisiaan laserpyssyillä :-)
Tästäkin pitäisi koodivinkkejä löytyä. Jos ei löydy, tarjoudu tekemään itse. Saat kyllä neuvoja ja ohjausta, kun kysyt vain.
Perskuti tuossa kun pelin tynkää tein niin kekkasin jostain tälläisen idean, mutta se ei taida olla hyvä..
Eli sellainen Collision Check että pelaa ja kun liikkuu jos se osuu maahan se liikkuu edelliseen paikaansa, se tallentaa aina sen jälkeen entisen koordinaattisa kun on katsonut on sen kohdalla maata, aika outo mutta toimii varmaan :P
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.