Hei taas,
On kivaa vierailla täällä...kysynkin teiltä jotka tiedätte enemmän kuin minä.
Kuinka saan postituslistan toimimaan? Mitä pitää tehdä? webhotellin palvelun tarjoajalla on postituslistapalvelu jonka olen ostanut ja jota aion käyttää. Joudunko tekemään jonkin sivuston php:llä josta voi kirjautua listalle ja kuinka kerään osoitteet talteen (MYSQL tietokantaan). Niin ja miten sitten listalta eroaminen ja lista on vain yksisuuntinen eli toimii vain newletter tyylisesti.
Ja kuinka sitten lähetän ko listan kautta postia?
ja sitten palvelun tarjoajan tietoja: Sigmatic www.sigmatic.fi/palvelut/activelinux.html, jossa lisäpalveluna postituslista. Niin ja tuon palveluntarjoajan hallintapaneelin kautta olen jo luonut postituslistan osoitteen.
Olen noob mutta tässä oppii kummasti.
- Kiitos tulevista vastauksistanne, arvostan teidän osaavien apua suuresti.
No kannattaisiko kysyä sieltä webhotellin pitäjältä miten heidän postituslista ohjelmistonsa toimii? Kun ei nyt satu olemaan edes sitä kristallipalloa käsillä, joten jää vähän epäselväksi edes se mitä sähköpostilista ohjelmistoa olet käyttämässä. Sähköpostilistan kun yleensä voi toteuttaa aika monellakin eri ohjelmistolla.
Mutta yleisellä tasolla menee suunnilleen näin:
- Säädät ohjelmiston asetukset kohdalleen
- Käyttäjät liittyvät itse tai ylläpito liittää heidät listalle
- Listalla on osoite johon jaettava viesti lähetetään levitetäväksi listalla olijoille
Mutta kuten jo sanoin, käyttämäsi sähköpostilista ohjelmiston käyttöohjeet vastannevat kaikkiin mainitsemiisi kysymyksiin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.