Aikomukseni olisi tekaista tuollainen Theme Hospital -tyyppinen strategapeli, latasin tällaisen DevC++ -ohjelman ja DirectX9:n.
Kysyisin suosituksianne kokeneet DX-ohjelmoijat, miten kannattaisi lähteä toteuttamaan tuollaista sujuvasti scrollaavaa bittikarttaa/bittikarttoja edellä mainittujen ohjelmien avulla. Kiitos etukäteen lukuisista kattavista vastauksistanne.
tuota, en tiedä sinun ohjelmointi tasoasi, mutta pyrin vastaamaan kattavasti. Ensiksi tarkista tuotantoympäristön asetukset siis directx:n otsikko ja binaaritiedostot ovat kääntäjän/linkkerin käytössä. Toiseksi helpoin ja aikaa säästävä tapa on generoida valmis koodirunko tai käyttää jonkun julkaisemaa koodirunkoa. Tosin muistaakseni suomeksi ilmestynyt kirja Inside Peliohjelmointi kirjassa oli liitteenä cd, jossa oli valmista koodirunkoa ko. sovellukselle.
-T
kirjoja on ainakin 2 ja siinä ensimmäisessä se ei ole, omistan ekan osan. ja tässä ei ole lähdekooodia kyseiseen pelityyppiin: (. Olisiko jatko-osissa. Muuten on erinomainen kirja meille aloittelijoille. ; )
Kannattaa ladata microsoftin Visual C++ Toolkit ja IDEksi vaikka Code::Blocks jos aiot DirectX:ää ohjelmoida, niin vältyt runsaalta kikkailulta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.