Tere!
Olen kysellyt tätä ennenkin mutta ei oo auennut mulle vieläkään. Tässä tulostetaan taulusta X määrä rivejä joille voidaan tehdä sitten muutoksia, mutta miten kohdistan sen muutoksen määrättyyn riviin? Olen tehnyt joka rivin perään napin jonka painalluksen jälkeen muutokset tallentuvat kantaan kyseisen rivin tietoihin.
<?php $haku=mysql_query("SELECT id,tuote,kuvaus,maara,varattumaara,yks FROM lista"); $rivi=mysql_fetch_row($haku); echo "<table width=\"800\" border=1 align=center>"; echo"<tr><td width=\"200\"><b>Nimi</td><td><b>Kuvaus</td><td><b>Määrä/yks</td><td><b>Varattu</td><td><b>Varaa</td><td></td></tr>"; for ($i = 0; $i < mysql_num_rows($haku); $i++) { $id = mysql_result($haku, $i, "id"); $tuote = mysql_result($haku, $i, "tuote"); $kuvaus = mysql_result($haku, $i, "kuvaus"); $maara = mysql_result($haku, $i, "maara"); $varattu = mysql_result($haku, $i, "varattumaara"); $yks = mysql_result($haku, $i, "yks"); echo " <tr> <form name=\"$id\" method=\"post\" action=\"\"> <td>$tuote</td> <td>$kuvaus</td> <td>$maara $yks</td> <td>$varattu</td> <td><input name=\"varaus\" type=\"text\" id=\"varaus\" value=\"\" size=\"5\"></td> <td><input name=\"nappi\" type=\"submit\" id=\"$id\" value=\"Varaa\"></td> </form> </tr>"; if(isset($_POST['nappi'])) { mysql_query("UPDATE lista SET maara = maara - $varaus, varattumaara = varattumaara + $varaus WHERE id = $id"); } } echo "</table><br>"; ?>
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.