mistä sais ohjelman jolla pystyy tekemään helposti iconeita?
paint
Paintil ku pistät tiedoton nimeks *.ico ni tekee kuvakkeen jos koot on okein 16x16 tai 32x32
Microangeloa olen itse käyttänyt viime aikoina ja ihan tyytyväinen olen ollut. Kopioi ohjelma vaikka täältä:
Mihi noita rarttee ku Windowssistaki löytyy työkalut
lainaus:
Mihi noita rarttee ku Windowssistaki löytyy työkalut
Vaikka sen takia, että Paint:lla ei pysty tallentamaan samaan ikonitiedostoon useampaa eri kokoista ikonia. Esim. Microangelo osaa tämän ja lisäksi siinä on muitakin aputoimintoja joita ei Paint:sta löydy
Se taas onnistuu hexa editorilla ;-)
lainaus:
Se taas onnistuu hexa editorilla ;-)
...mutta menee paljon vaikeamman kautta :)
lainaus:
Paintil ku pistät tiedoton nimeks *.ico ni tekee kuvakkeen jos koot on okein 16x16 tai 32x32
Ei muuten onnistu. Windows-ikonin tiedostoformaatti on täysin eri asia, kuin Windows-bitmap-formaatti. Wintoosa näyttää sen oikein, mutta se EI ole ikoni. Se on vähän sama asia kuin että ottaisit BMP-tiedoston ja uudelleennimeäisit sen JPEGiksi. Kuvankatseluohjelma mitä luultavimmin katsoisi tiedoston tyypin headerista, ei tiedoston päätteestä, ja täten näyttäisi sen oikein vaikka pääte olisikin väärä.
Microangeloa en ole kokeillut, mutta monet ovat suositelleet, eli luultavasti ihan hyvä. Luultavasti myös Irfanviewillä onnistuu kuvakkeiden teko, tavallaan. Eli avaat 16x16 tai 32x32 kokoisen kuvan ja tallennat vaan *.ico:na... muistelen, että ainakin jossain paintin versiossa oli valittavina myös ico, mutta en ainakaan omastani löytänyt... tai sitten sekoilen ;-D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.