Eli kirjaudun sisään tonne FTP palvelimelle ja vedän tiedosto siihen FTP pavelin juttuun niin että siihen tulee se koodi mikä tiedostossa on.No mitäs sitten pitäisi tehdä.Voi olla että oppaasta mista luin että ne pitää vetää siihen on virheellinen tai liian vanha.Eli neuvaaks joku mitäs nyt?
Otahan uudestaan, ihan rauhallisesti. Tuosta sepustuksestas ei saa yhtään mitään selkoa.
Eli yhdessä kirjassa neuvottaan että tiedostot eli koodi siirretään notepad muodossa FTP palvelimelle niin että avataan itse palvelin ja tiedosto josta halutaan siirtää koodi.Sitten vedetään haluttu koodi eli notepad teksti FTP palvelimelle.En tiedä selitinkö tarpeeksi hyvin mutta no selitin ainakin paremmin.
:) Yrittäisitkö vielä kerran ja jos vielä tarkistuttaisit kirjoittamasi tekstin ennen lähetystä jollakulla henkilöllä joka on siinä lähellä. Minä en ainakaan ymmärtänyt ongelmaasi.
No luulisin että testaamani teksti on oikein koska kopioin sen PHP oppaasta.Olen ainoa joka meidän perheestä osaa ohjelmoida ja minulla on vain yksi kaverio joka osaa jonkun verran C++:saa joten ei ole ketään keltä tarkistaa asia.Voin lähettää pienen palan tekstiä jotta saisitte ongelmani selville.
Teksti:Kun FTP on auki näyttää Internet Explore palvelimen sisällön selainikkunassa kuten Windowsin paikallisten levyjen sisältöä tarkastellassa.Voit siirtää tiedostoja palvelimelle ja palvelimelta vetämällä ja pudottamalla niitä ikkunaan ja ikkunasta.
Ööh... Koitatko saada siirrettyä tiedostoja ulkoiselle palvelimelle FTP-ohjelman avulla? Eli toisin sanottuna sinulla on kotisivutilaa jonne koetat siirtää tiedostoja, right?
Mitä koodia? PHP, html? Onko pääte varmasti oikein? .php tai .html tai .js tai mikä ikinä nyt onkaan. Ja mikäs opas on kyseessä?
Kyseessä on jokun Kolumbuksen internet opas.Oppaassa käsitellään Frot Pagea.En tiedä onko sillä niin väliä vai onko Front Page vai käyttääkö vaikka Personalia niin kuin minä.
kossupullo kirjoitti:
Kyseessä on jokun Kolumbuksen internet opas.Oppaassa käsitellään Frot Pagea.En tiedä onko sillä niin väliä vai onko Front Page vai käyttääkö vaikka Personalia niin kuin minä.
Äitii... Front Page on ohjelma, Personal on sivutila, et sinä niitä voi noin vain verrata "onko väliä kumpaa käyttää". -__-
Sitäpaitsi se on Front eikä Frot.
kossupullo kirjoitti:
No luulisin että testaamani teksti on oikein koska kopioin sen PHP oppaasta.
Olga varmaan tarkoitti tätä tänne kirjoittamaasi tekstiä. Ongelmastasi ei saa muuta selvää kuin että et osaa siirtää tiedostoa FTP-palvelimelle, ja sekin käy ilmi parhaiten siitä, että selität aivan käsittämättömiä.
Mitään koodia tuskin pitää vetää minnekään, vaan ihan koko tiedosto.
Sitä tarkoitinkin.Ehh...olen vasta aloittelija PHP:n maailmassa ja jos joku voisi kertoa miten saan koodin palvelimelle niin että kun avaan sivuni niin sinne on muodostunut ne asiat mitkä olen sinne koodannut.Eli pitääkö minun käyttää vaikka SmartFTP:tä tuohon?
Vihdoinkin alat tehdä itseäsi ymmärretyksi.
kossupullo kirjoitti:
Eli pitääkö minun käyttää vaikka SmartFTP:tä tuohon?
No sikäli kun Personal ei mitään parempaa tapaa kuin FTP (kuten SFTP/SCP) tarjoa, niin joo.
Nakkaat ne tiedostot (*.php), jotka sisältävät tuon kirjoittamasi koodin sinne palvelimelle.
SmartFTP:n kautta.Jos niin nyt ymmärrän.Kiitos.Täytyy testata.
Ja niin että tarviiko tehdä mitään muta ton SmartFTP:n kautta lähettämisen jälkeen?(Outo lause muoto)
Ei. PHP:tä ei käännetä tai muutakaan.
kossupullo kirjoitti:
(Outo lause muoto)
No on tosiaan outo lausemuoto, täynnä virheitä. Kannustaisin sinua kirjoittamaan oikeaoppista tekstiä, kielipoliisit saavat takiasi vakavaa päänsärkyä.
Onhan koneessasi apache, mysql ja php 4 tai 5 - jolloin pystyt tarkistamaan tapahtuneet muutokset jo ennen kuin viet niitä ftp - palvelimelle. Nuo kolme edellä mainittua on ohjelmia...
Ei siihe mysliä tartte.
Löytyyhän toi PHP mutta en tiedä versiosta tai muustakaan.Se tuli Xamppin mukana.Eli mitä teen ennen ftp palvelimelle lähettämistä?
kossupullo kirjoitti:
Eli mitä teen ennen ftp palvelimelle lähettämistä?
Et mitään sen lisäks, että testaat ensi skriptit omalla koneellas, että ne toimii :) (Tämähän ei mitenkään pakollista ole, mutta tuota takkuli vain haki takaa viestillään)
kossupullo kirjoitti:
No luulisin että testaamani teksti on oikein koska kopioin sen PHP oppaasta.Olen ainoa joka meidän perheestä osaa ohjelmoida ja minulla on vain yksi kaverio joka osaa jonkun verran C++:saa joten ei ole ketään keltä tarkistaa asia.Voin lähettää pienen palan tekstiä jotta saisitte ongelmani selville.
Tarkotin tietty et tarkistuttaisit noi sun TÄNNE kirjoittamat viestit jollain ennenku lähetät ku en ainakaan minä ymmärtänyt sanaakaan. Mut joo, se siitä.
Muisithan alunperin tallentaa sillä Notepadilla koodisi .php-muotoon, etkä johonkin .txt muotoon?! Ihan epäselviä nuo selityksesi, mutta yritän nyt auttaa!
Eli kun tallensit sen koodin sillä Notepadilla, niin muistithan laittaa tiedoston nimen seuraavalla tavalla: tiedostonnimi.php
Sinun täytyy laittaa se .php jotta se edes toimisi ja muuta samalla myös tiedostotyyppi tai mikä lie kohdasta Kaikki tiedostot, kun oletuksena se tallentaa .txt tiedostoon. Vasta sen jälkeen voit testata koodisi toimivuutta ja jos se toimii, niin voit siirtää sen palvelimelle.
Junttura kirjoitti:
Muisithan alunperin tallentaa sillä Notepadilla koodisi .php-muotoon, etkä johonkin .txt muotoon?!
Ei ole mitään ".php"-muotoa tai ".txt"-muotoa. On vain tiedostoja, joiden sisällä on tekstiä, ja noilla tiedostoilla on nimi, jonka neljä viimistä merkkiä voi olla ".php" tai ".txt" (tai jotain aivan muuta).
Veppiserveri kattoo tiedoston nimeä, ja jos sen neljä viimistä merkkiä on ".php", se antaa sen PHP-tulkille suoritettavaksi. (Ja tuonkin voi säätää, halutessani voin käskeä serveriä syöttämään vaikka ".lolxd"-päätteiset tiedostot PHP-tulkille.)
Ja aiheen vierestä vielä yleistä avautumista: tietäkää, että tiedoston nimen muuttaminen ei muuta tiedoston sisältöä. Se, että uudelleennimeää bittikarttatiedoston "omakuva.bmp" nimelle "omakuva.jpg" EI muuta bittikarttakuvaa JPEG-pakatuksi kuvaksi.
Tiedostonimen viimisien merkkien ("tiedostopäätteen") ja tiedoston sisällöllä ei myöskään ole mitään yhteistä. Voin tallentaa salaisen kotivideoni tiedostoon nimeltä "hassua.gif", vaikka se sisältääkin MPEG-videota.
Ah, johan helpotti :)
Junttura kirjoitti:
muuta samalla myös tiedostotyyppi tai mikä lie kohdasta Kaikki tiedostot, kun oletuksena se tallentaa .txt tiedostoon.
Helpompaa on kirjoittaa tuo tiedostonimi lainausmerkkien sisälle. Silloin Notepad ei lisää perään omiaan.
Kiitos.Avustanne oli hirveästi hyötyä.Nyt pääsin kirjoittamaan ensimmäiset kotisivut PHPllä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.