Ensimmäistä viestiä tännekkin, mutta asiaan.
Niin, minulla on tälläinen ongelma jota olen koittanut pähkäillä jo jonkin aikaa. Itselläni ei ole mitään hirmuisia ASP taitoja, mutta jos joku osaisi auttaa minua täällä. Minulla on tälläinen scripti jonka pitäisi lisäsätä tietoja database.mdb. Serverini on http://hosting-b.ipdz.com/ ja heidän FAQ:ssa sanotaan että Access tietokantaa käytetään noin miten olenkin laittanut tuonne. (Tämä koodipätkä on valmis, eräältä sivulta.)
> Nimi:<input name="otsikko" type="text" width="400"><br> Teksti:<input name="teksti" type="text" height="120" width="400"><br> "submit" type="submit" value="Lisää"><input name="reset" type="reset" value="Tyhjennä"><br> <% if Request.Form("otsikko";) <> "" then Set Yhteys = server.createobject("ADODB.Connection";) Yhteys.open "dbq="&server.mappath("/testisivut/database.mdb")&";driver={microsoft access driver (*.mdb)}","","" SQLLause = "INSERT INTO uutinen (otsikko,teksti) " SQLLause = SQLLause & "VALUES ('" & Reguest.Form("otsikko") & "','" SQLLause = SQLLause & Request.Form("teksti") & "')" on error resume next ' Virhetarkistus päälle Set Tjoukko = Yhteys.Execute(SQLLause) if err.number > 0 then ' Tuliko VBScript-virheitä? Response.write "VBScript-virheita havaittu!<br>" Response.write "Virheen numero: " & err.number & "<br>" Response.write "Virheen kuvaus: " & err.description & "<br>" else Response.write "VBScript-virheitä ei havaittu!<br>" end if if Yhteys.errors.count > 0 then ' Tuliko tietokantavirheitä? Response.write "Tietokantavirheita havaittu!<br>" for i=0 to Yhteys.errors.count-1 Response.write "Virheen numero: " & Yhteys.errors(i).number & "<br>" Response.write "Virheen kuvaus: " & Yhteys.errors(i).description & "<br>" next else Response.write "Lisäys OK... Tietokantavirheita ei havaittu!<br>" end if Yhteys.close end if %>
Mutta kun kirjoitan noihin jotain tekstiä ja laitan klikkaan tuota Lisää nappulaa niin tulee tälläinen ilmoitus:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers ´íÎó '80004005' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]³£¼û´íÎó ²»ÄÜ´ò¿ª×¢²á±í¹Ø¼ü×Ö 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x8fc Thread 0x1a2c DBC 0xaa8d2ec Jet'¡£ /testisivut/esim12.asp£¬ÐÐ 21
Tuota riviä 21 olenkin tutkinut että mikä olisi pielessä, mutta omilla taidoillani en oikein löydä sitä.
Rivi 21 on:
Yhteys.open "dbq="&server.mappath("/testisivut/database.mdb")&";driver={microsoft access driver (*.mdb)}","",""
Joten osaisiko kukaan auttaa? Saattaa olla vähän epäselvästi selostettu, mutta kiitos sille joka osaisi tuota selvitellä. Kiitos paljon.
Ps. Koittakaa käyttää mahdollisimman yksinkertaista selostusta noista koodipätkistä, tai jos ratkotte ongelmani, kun nämä minun taidot nyt on mitä on.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.