Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++ MFC Application

Sivun loppuun

promoe [16.02.2007 23:02:58]

#

Eli olen aika aloittelija koodaushommissa, mutta mieltäni askarruttaa tällainen seikka:

Visual Studio 2005:ttä käytän..

Olen ihan harjoitellut WIN32 Console Application sovelluksilla. Niissä kun olen käyttänyt vektoria siten, että minulla on oma luokka esim. Henkilo ja pääluokka main. Henkilo luokassa olen maaritellyt henkilon ominaisuudet ja main luokassa olen tehnyt henkilo-tyyppisen vektorin näin: vector<Henkilo> vektori;

Mutta tämä ei onnistu minulla mitenkään kun olen yrittänyt tehdä samaa MFC-sovellusta, kun yrittää buildata niin kääntäjä sanoo: undeclared identifier

Kuinka se pitäisi tehdä MFC:n puolella?

Metabolix [16.02.2007 23:10:51]

#

Missä main-luokassa? Ettet tarkoittaisi main-funktiota? Muistaakseni sellaista ei MFC-ohjelmissa ole lainkaan näkyvillä (voin toki muistaa väärinkin). Saman henkilöluokan pitäisi kyllä toimia aivan hyvin. Voisit vielä kertoa tarkemmin virheilmoituksesta: undeclared identifier mikä?

promoe [16.02.2007 23:21:36]

#

ELi vähän harhaanjohtava tuo main-luokka..

Siis luokan nimi on VaalitDlg, jossa on funktio:

void CVaalitDlg::OnBnClickedButtonTayta()
{
   //tässä yritän luoda vektoria..
   vector<Henkilo> vektori;
}

ja tällainen ilmoitus tulee:

'Henkilo' : undeclared identifier

(Mod. edit. Käytäpä jatkossa kooditageja.)

Mazzimo [16.02.2007 23:39:38]

#

Et ole määritellyt luokkaa "Henkilo". Ts. Tee headeri, joka sisältää henkilo-luokan. Sitten vaikka includetat sen haluamaasi tiedostoon niin pitäisi toimia. Huom! pitäisi.

promoe [16.02.2007 23:46:00]

#

Tällainen on minun Henkilo-luokan .h ja .cpp tiedostot..

Henkilo.h:

#pragma once

#include <string>
using namespace std;

class Henkilo
{
public:
	Henkilo(string sukunimi, string etunimi, string puolue, int aanimaara,double vertailuluku);
public:
	virtual ~Henkilo(void);

public:
	string sukunimi;
	string etunimi;
	string puolue;