Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Cygwin ja gunzip, sekä bat-tiedostot

Pekka Karjalainen [11.02.2007 21:55:31]

#

Vaikuttaa siltä, että gunzip-komento toimii epäluotettavasti (uudehkon) Cygwinin alla, koska se on symbolinen linkki gzip:iin, ja sellainen linkki ei näköjään Windowsissa toimi kuin Cygwinin bashistä käsin. Jos DOS-lootasta yrittää, niin mitään ei tapahdu (ei tule edes virhettä).

Komento gzip -d kyllä toimii. Siispä tein tällaisen batin ja pistin polun (PATH) varrelle ennen cygwinin binäärejä. Tämä on gunzip.bat -tiedosto.

gzip -d %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8 %9

No, se toimi yksinkertaisessa testissä. Silti en ole oikein varma, etteikö kuitenkin joku skripti tai ohjelma, joka käyttää gunzip-komentoa, mene vielä tulevaisuudessa rikki tuon takia. Niille komennoille kun voi antaa muitakin optioita...

Tietäisikö joku varmempaa tapaa korjata tämä pikku riesa? Kaipa tämä purkka mulle riittää, mutta jos jollekulle on tullut sama ilmiö vastaan, niin voisi kertoa, mitä teki.

Oikeastaan pitäisi selvittää, että saisiko jostain kunnon tavan ajaa sitä bashiä jossakin akkunassa, mihin voit cut&pastettaa kuten ihmiset. Tuo DOS-loota ajaa mut seinää pitkin ylös kohta :-/

Deewiant [11.02.2007 22:39:48]

#

Kyllä minulla ainakin tulee virhettä gunzip-komentoa normaalisti cmd.exen kautta ajettaessa, sillä gunzip.exe sisältää vain tekstin "!<symlink>gzip.exe" ja nollatavun, mutta Windows yrittää ajaa sitä normaalina binäärinä.

Cygwinin terminaaleihin voi pasteata hiiren keskinappulaa tai Shift+Insert-näppäinyhdistelmää käyttäen. Jos pyörität bashia normaalissa cmd.exe-ikkunassa, pitänee sinun laittaa QuickEdit Mode siinä päälle, jolloin voit pastettaa hiiren oikealla napilla. Näin ainakin normaalisti: en ole varma tuleeko bash tuossa jotenkin väliin, sillä olen aina käyttänyt rxvt-terminaalia Cygwinin kanssa.

renni [17.02.2007 10:13:44]

#

Jos tarvii vain *nix-komentoja batteihin kannattaa ehkä mieluummin käyttää GnuWin32:sta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta