moro
yksi ongelma on jo pidemmän aikaa kismittäny...koitan saada apacheen rewrite sääntöä...
elikä, koitan saada seuraavaa aikaiseksi:
jos käyttäjä kirjoittaa www.saitti.fi/fi/sohva niin se muokkaisi fi ja sohvalla olevat muuttujiksi, eli kieli=fi ja paikka=sohva...Tässä sääntö mitä olen koittanu
<Directory "/var/www/html"> RewriteEngine on RewriteRule ^([a-z]+)$/^([a-z]+)$ index.php?kieli=$1&paikka=$2 </Directory>
mikähän mulla mättää ks. säännössä???
Tuo säännöllinen lauseke
^([a-z]+)$/^([a-z]+)$ :
Ymmärtääkseni hattu tarkoittaa stringin alkua, dollari loppua. Eli ongelma on ts. siinä ettei urlissa voi olla kuin yksi alku ja loppu? Eli mielestäni tuo toimisi jos laitat tilalle.
^([a-z]+)/([a-z]+)$
Ja itseasiassa tuo viimeinen dollarikaan ei ole välttämätön, jolloin myös kauttaviivaan loppuvat osoitteet toimisivat (.fi/fi/sohva/)
ok
tosin vielä hieman ihmetyttää noi konffaukset.....tässä kikkailen omalla koneella noita localhostissa eikä meinaa lähteä pelittämään millään....laitoin .htaccess tiedostoon
RewriteEngine on Options +FollowSymlinks RewriteBase / RewriteRule ^([a-zA-Z]+)/([a-zA-Z]+)\.html$ /index\.php?kieli=$1&paikka=$2 [L]
KOmmentteja???
/index\.php?kieli=$1&paikka=$2
Tuossa on yksi ylimääräinen merkki, saat itse selvittää mikä ;)
Arrgh
nyt taitaa olla silmät ristissä ku ei pelitä vaikka mitä muuttaa....tai sitten vika on käyttäjässä :D
taistelu jatkuu...
nyt ei ymmärrä...testannu juttua sekä .htaccess tiedossa sekä httpd.conf tiedostossa mutta ei vain lähe pelittämään...
Hjälp mig
RewriteEngine on RewriteRule ^([a-zA-Z]+)/([a-zA-Z]+)\.html$ /index.php?kieli=$1&paikka=$2 [L]
Pitäisi kyllä toimia, ja jos ei niin apachen error_logista yleensä löytyy vinkkiä miksei.
Toinen vaihtoehto mitä itse olen käyttänyt on ohjata kaikki index.php:hen ja parsia siellä tarvittavat tiedot esiin esim. $server[request_uri]:sta.
Hmmm.... joo pitääpä koittaa tuota..
ihmetteln suuresti että noi ei lähde jostain syystä pelittämään.
Joo-o
elikkö pääsen siihen tilaan että saan osoitteen muodosta www.saitti.fi/fi/sohva.html muotoon www.saitti.fi/index.php?kieli=fi&paikka=sohva asetuksilla
RewriteEngine On RewriteRule ^/([^/]*)/([^/]*) /index.php?kieli=$1&sohva=$2
mutta haluaisin vielä tuon osoitteen olevan samassa muodossa kuin tuo /fi/sohva.html ja käsittääkseni tuo flag [PT] mahdollistaa sen, mutta sen jälkeen kun lisään sen, alkaa puskemaan erroria.?????
Mitä tarkoitat sillä että haluaisit osoitteen olevan samassa muodossa?
Kun osoiteriville kirjottaa www.saitti.fi/fi/sohva.html niin kyllä siellä pitäisi lukea sivun latauksen jälkeen tuo sama oli käytössä rewrite moduuli tai ei, vai ymmärsinkö nyt ihan väärin. Ja en kyllä ymmärrä miten PT-lippu liittyy millään tavalla tähän.
edit. Niin ja eihän tuo rewrite tee edes haluamaasi ohjausta. Jospa tällä toimisi:
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)\.html /index.php?kieli=$1&paikka=$2
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.