Hei, ihmiset!
Mulla on vanha kannettava. Tuossa joku aika sitten kirjoitellessani sen Wordillä huomasin, että voin tehdä Word-tiedostoihini makroja Visual Basicilla. Voin siis valita eräästä valikosta "tee makro Visual Basilla"-tyylisen kohdan, jolloin Wordavaa uuden ikkunan, jossa on VB (VB=Visual basic).
VB on kuitenkin auki vain Wordin kautta, se sulkeutuu kun Word suljetaan, ja sillä voi tehdä vain makroja (en tosin saa niitäkään toimimaan, mutta vähät siitä). Koneellani on VB, mutta en saa sillä mitään aikaan.
Kysymys siis on: kuinka teen tällä VB:lla itsenäisiä ohjelmia. VB pitäisi kai saada auki ilman Wordiä, mutten osaa sitäkään.
Ei se aivan täysverinen VB ole. Kyseessä on vain VBA (Visual Basic for Applications), jolla ei ainakaan minun tietojeni mukaan exejä saa tehtyä. Nykyään Microsoft kuitenkin jakelee Visual Studio Expresiä ilmaiseksi, joten se voisi olla kokeilunarvoinen vaihtoehto.
Kiitos vastauksesta Latska, mutta mikä noista mun pitäis ladata? Kun tuolla sivulla on niin paljon tavaraa niin en ihan tiedä että mitä pitäis tehdä.
Wisva kirjoitti:
mikä noista mun pitäis ladata?
No jos vaikka se Visual Basic, vai ekkö sää sitä halunnu opiskella?
No, niin onnistuihan se lataus. Käytin vain toista nettiselainta, ja VB latautui.
Huomaa myös, että se on sitten Visual Basic.NET -ohelmointikieltä.
Hieman jostakin kohdista vaikeampaa, tosin helpompaa koodata (tuolla parannetulla systeemillä jne).
Eli kaikki koodit, joita täältä löydät, eivät välttämättä toimi ilman muokkausta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.