Löytyykö keltään c++ gurulta vinkkiä miten helpoiten saan rakennettua pokeripeliäni eteenpäin. Korttien lukitseminen ja se miten saan ohjelman ymmärtämään jaetun käden arvon on hiukan vaikeampaa kuin aluksi odotin. Taulukkopohjainen idea on paperilla missä jokaista alkiota vastaa yksi kortti. Ei viittis jättää keskenkään kun kerran tuli kortitkin piirrettyä kuvankäsittelyohjelmalla jo valmiiksi..
Kädet voinee analysoida vähän samoilla periaatteilla kuin jatsissa. Tosin tutkiminen on monimutkaisempaa, kun maita on neljä ja asteikko on suurempi. Joka tapauksessa ensin varmaan kannattaa järjestää taulukko pienimmästä suurimpaan. Kortit voi numeroida ainakin arvojärjestyksessä (pata 2, ruutu 2, risti 2, hertta 2, ..., pata A, ruutu A, risti A, hertta A) tai maittain (pata 2-A, ruutu 2-A, risti 2-A, hertta 2-A). Enpä osaan suoraan sanoa, kummalla tavalla analysointi on helpompaa.
Tämän jälkeen voi ruveta miettimään ehtoja, joiden pitää toteutua kussakin kädessä. Esimerkiksi täyskädessä joko ensimmäisen ja toisen ja kolmannen ja viidennen tai ensimmäisen ja kolmannen tai neljännen ja viidennen kortin on oltava sama (tai jonkun niistä jokeri). Jos pelaajilla on sama käsi, kuvioon osallistuvien korttien suuruus ja viime kädessä maa ratkaisee tilanteen.
Varmaankin systeemi tosiaan kannattaa miettiä ensin paperilla loppuun asti. Toteutuksen luulisi onnistuvan aika pitkälle tavallisilla ehtolauseilla, kunhan algoritmi on kunnossa.
edit: kirjoitusvirheitä
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.