Mulla Aplle ja xcode käytös
Valittaa että ei löydä kuva tiedostoja, mihin kuvat tulisi sijoittaa xcode projektissa kun niitä haetaan koodissa pelkillä nimillä. Siis
main funktiossa:
NaytaKuva("tausta.bmp",naytto,0,0);
ja sitten itse funktio
void NaytaKuva(char *tiedosto, SDL_Surface *naytto, int x, int y) { SDL_Surface *kuva; kuva = SDL_LoadBMP(tiedosto); if ( kuva == NULL ) { fprintf(stderr, "Ei löytynyt %s: %s\n", tiedosto, SDL_GetError()); return; } SDL_Rect alue; alue.x = x; alue.y = y; SDL_BlitSurface(kuva, NULL, naytto, &alue); }
En tiedä XCoden projekteista, mutta ohjelman työhakemistossa niiden pitäisi ainakin olla noin ihan käytännön tasolla. Onko niitä edes tarpeen XCodelle antaa säädettäväksi, vai kannattaisiko ehkä pitää ne ihan erillään ja huolehtia itse, että ne ovat oikeassa paikassa?
no joo kokeilin jo laittaa esim user\tausta.bmp mut silti antaa aina samaa errorii. ne on siinä työhakemistos ja siirtelin niitä joka puolelle siinä projektissa ja sit siirsin ne sinne kansioon missä projekti "fyysisesti" sijaitsee mutta ei silti toiminu.
Jaa-a. Tarkistapa jollakin (kai siihen jokin konsti löytyy, kutsu koodista system("dir") tai jotain), missä hakemistossa ohjelma ihan oikeasti toimii.
Joo Kiitos sain toimimaan kul laitoin suoraan alimmalle levylle niin että tulee vain / merkki siihen tiedoston nimen eteen mutta ihmettelen vain miksi tämä ei toiminut aikaisemmin muusta kansiosta otettaessa vaikka katsoin tiedostopolun suoraan tiedoston tiedoista, mut ei välii enään kun kerran nyt toimii ja xcode osaa linkittää kaikki tarvittavat tiedostot mukaan kun loppu buildaa ohjelman.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.