Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Ongelma SDL:n ja kuvien latauksen kanssa

tkok [29.01.2007 18:16:26]

#

Mulla Aplle ja xcode käytös

Valittaa että ei löydä kuva tiedostoja, mihin kuvat tulisi sijoittaa xcode projektissa kun niitä haetaan koodissa pelkillä nimillä. Siis

main funktiossa:

NaytaKuva("tausta.bmp",naytto,0,0);

ja sitten itse funktio

void NaytaKuva(char *tiedosto, SDL_Surface *naytto, int x, int y) {

    SDL_Surface *kuva;

    kuva = SDL_LoadBMP(tiedosto);
    if ( kuva == NULL ) {
        fprintf(stderr, "Ei löytynyt  %s: %s\n", tiedosto, SDL_GetError());
        return;
    }


    SDL_Rect alue;
    alue.x = x;
    alue.y = y;

    SDL_BlitSurface(kuva, NULL, naytto, &alue);
}

Metabolix [29.01.2007 18:24:30]

#

En tiedä XCoden projekteista, mutta ohjelman työhakemistossa niiden pitäisi ainakin olla noin ihan käytännön tasolla. Onko niitä edes tarpeen XCodelle antaa säädettäväksi, vai kannattaisiko ehkä pitää ne ihan erillään ja huolehtia itse, että ne ovat oikeassa paikassa?

tkok [29.01.2007 18:40:04]

#

no joo kokeilin jo laittaa esim user\tausta.bmp mut silti antaa aina samaa errorii. ne on siinä työhakemistos ja siirtelin niitä joka puolelle siinä projektissa ja sit siirsin ne sinne kansioon missä projekti "fyysisesti" sijaitsee mutta ei silti toiminu.

Metabolix [29.01.2007 19:12:43]

#

Jaa-a. Tarkistapa jollakin (kai siihen jokin konsti löytyy, kutsu koodista system("dir") tai jotain), missä hakemistossa ohjelma ihan oikeasti toimii.

tkok [30.01.2007 09:59:43]

#

Joo Kiitos sain toimimaan kul laitoin suoraan alimmalle levylle niin että tulee vain / merkki siihen tiedoston nimen eteen mutta ihmettelen vain miksi tämä ei toiminut aikaisemmin muusta kansiosta otettaessa vaikka katsoin tiedostopolun suoraan tiedoston tiedoista, mut ei välii enään kun kerran nyt toimii ja xcode osaa linkittää kaikki tarvittavat tiedostot mukaan kun loppu buildaa ohjelman.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta