Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Projekti: Exodus

Sivun loppuun

Narvi [24.01.2007 17:29:53]

#

Piti lisäillä tuohon vanhaan ilmoitukseemme tämä viesti, mutta se on näköjään lukkiutunut. Eli porukka on nyt koossa projektiin ohjelmoinnin, grafiikan ja äänen osalta. Päivitimme sivustojamme suomenkielelle ja englanniksikin sen käännämme myös, kunhan aikaa löytyy jostain sopivasti:

http://www.solidrain.com/

Itse pelistä löytyy hieman infoa osoitteesta:

http://www.solidrain.com/project_exodus....

(Mod. edit. Tämä ei taida koskea mitenkään C:tä, C++:aa tai Pascalia, vai kuinka?)

tesmu [24.01.2007 18:25:07]

#

Jälkimmäinen linkki antaa 404

Narvi [24.01.2007 18:42:51]

#

Jälkimmäisen linkin kuuluisi olla muodossa:

http://www.solidrain.com/project_exodus.html

tkarkkainen [24.01.2007 22:32:46]

#

Sivustosta on pakko antaa kommenttia: Tuo yläpalkkisysteemi on toteutettu Flashilla aivan turhaan. Itse tykkään pitää Flash-plugarin pääasiassa pois päältä, sillä se on ehdottomasti tehokkain tapa torjua ärysttäviä mainoksia. Lienee sanomattakin selvää, että saittinne on hieman kuollut ilman sitä. Flash-valikko myös vaikeuttaa saitin käyttöä. Ainakin minun pitää nimittäin klikata valikon linkkejä kahdesti ennen kuin mitään tapahtuu. Ensimmäinen klikkaus menee siihen, että fokus siirtyy valikkoon. Tuon olisi toteuttanut aivan hyvin pelkällä html+css+kuva -yhdistelmällä.

Lisäksi saitilla oli joitakin kirjoitusvirheitä ja epäselviä lauseita.

Mikä tämän ketjun tarkoitus muuten on?

Narvi [24.01.2007 22:46:50]

#

Kyllä tuossa totta on, että nettisivuston olisi voinut toteuttaa paremminkin. Niinhän kaiken aina voi tehdä. Ketjun tarkoitus oli päivittää vanhaa tietoa, jossa haimme ohjelmoijaa peliä väsäämään ja ajattelin, että jos jotain vielä kiinnostaisi nähdä, miten peli etenee.

Metabolix [24.01.2007 22:49:17]

#

Ainakaan minulla ei ylävalikossa näkynyt tekstejä lainkaan. ^^ Toisin sanoen navigaatio on arvailun varassa. Mahtaako olla flash-liitännäinen hajalla vai mitä, toisaalta ylävalikko sinänsä näkyi hover-efekteineen kaikkineen, teksti vain puuttui.

tn [26.01.2007 19:39:11]

#

Metabolix kirjoitti:

... toisaalta ylävalikko sinänsä näkyi hover-efekteineen kaikkineen, teksti vain puuttui.

Tällaisia oireita koin joskus itse eräällä sivulla, kun käytössä oleva flashin versio oli liian pieni (7).

lahtis [26.01.2007 21:42:40]

#

Tai joku niin kuin minäkin käytän linuxia ja linuxiin on vaan saatavana toi 7 versio.

tn [26.01.2007 21:56:09]

#

lahtis kirjoitti:

Tai joku niin kuin minäkin käytän linuxia ja linuxiin on vaan saatavana toi 7 versio.

9-versio ilmestyi linuxille reilu viikko sitten, ja eiköhän se vähitellen valu myös jakeluiden omiin ohjelmavarastoihinkin. Esimerkiksi Ubuntu Edgyn backports-repoihin tuo ilmestyi muutama päivä sitten. Saa toki ladattu suoraankin Adoben sivuilta.

ps. En siis mitenkään kannata webbisivujen täyttämistä flash-härpäkkeillä, päinvastoin.

Blaze [26.01.2007 22:50:54]

#

tn kirjoitti:

9-versio ilmestyi linuxille reilu viikko sitten

Ei vaan vieläkään toimi kunnolla Operassa: uuden ikkunan avaavat linkit (ja kuulemma muutamat muunkinlaiset) ei tee mitään. Tämä bugi yksin riittää estämään mun päivittämisen ko. versioon.

Narvi [04.02.2007 13:27:49]

#

Sain vihdoinkin päivitettyä sivustoa sen verran, että lisäsin alas ihan html-perustaiset linkit, joten homman pitäisi toimia sen osalta. Ilmotelkaa ihmeessä, mikäli siellä löytyy muitakin ongelmia.

arex [09.02.2007 13:48:31]

#

Kuvia foorumilla :

http://www.solidrain.com/forum/

Ravver [09.02.2007 19:54:33]

#

Ihan nätiltä vaikuttaa. Samaan malliin vaan jatkatte

arex [10.02.2007 13:19:26]

#

Kyllä näin tulee tapahtumaan :)

Kuvat on kyl viel aika huonoja siihen verrattuna mihin pyrimme, grafiikat on kesken, paino on ollut suunnittelussa jo monia kuukausia.

Palautetta tosiaan kaivataan. Olemme jo ottaneet huomioon oikeasti hyvät vinkit, osaa toteutetaan osa toteutettu. Kiitoksia kaikille palautteen antajille!

miiro [26.02.2007 18:28:43]

#

Minulla ysiversio kaatoi joka ikisen selaimen kokonaan aina kun meni sivulle missä oli flash-elementtejä. :(

Edit: Siis flashin ysiversio.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta