Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Tietokannan käsittely

sms [10.01.2007 22:12:19]

#

Elikkäs olen tehnyt PHP:llä web-liittymän käyttäen ODBC-tietokantayhteyttä access- ja SQL-tietokantoihin. Nyt olisi tarkoitus alkaa tekemään web-liittymää Oracle-tietokantaan. Eli eroaako Oraclen käsittely Accesista ja SQL:stä? En ole kauheasti ehtinyt tutustumaan Oracleen, mutta luultavasti sekin toimii ODBC-tietokantayhteydellä. Eli siis kuinka eroaa itse tietokannan käsittely verrattuna Accesiin ja PHP:hen ja olisiko järkevää käyttää jompaa kumpaa aikaisempaa työtä pohjalla vai aloittaa ihan alusta? Kiitokset etukäteen kaikille vastanneille!!!

tsuriga [10.01.2007 22:54:14]

#

Hatusta arvauksia ja pikaisen etsinnän tuloksia: Taitaa Oracle mennä PDO:lla PHP:n versio 5.1:stä ylöspäin. Paha sanoa kannattaako käyttää vanhaa pohjaa kun en koodista mittään tiedä, funkkareita joutunet ainakin muuttelemahan.

sms [11.01.2007 13:56:00]

#

Eli lähinnä ajattelin, että tekisin sen ensin toimivaksi käyttäen SQL- tai Access-tietokantaa ja sitten muuttaisin koodin käyttämään Oracle-tietokantaa. Eli koodissa ainakin menisi tietokannankäsittely uusiksi.

A-P [11.01.2007 15:32:32]

#

sms kirjoitti:

Eli lähinnä ajattelin, että tekisin sen ensin toimivaksi käyttäen SQL- tai Access-tietokantaa ja sitten muuttaisin koodin käyttämään Oracle-tietokantaa.

Mikäli pysyt SQL:ssä ilman tietokantakohtaisia laajennoksia, niin mitään ongelmia ei pitäisi syntyä.

sms kirjoitti:

Eli koodissa ainakin menisi tietokannankäsittely uusiksi.

Riippuu kuinka toteutat koodin. Jos käytät jotain rajapintaa, joka tukee haluamiasi kantoja, oman koodisi ja tietokannan välissä muutoksia ei tule.

sms [11.01.2007 16:58:29]

#

Aikaisemmissa työissä olen käyttänyt ODBC-tietokantayhteyttä. Työni on varsin yksinkertainen, sillä siihen ei tule kuin yksi taulu ja siihen web-liittymä, jolla voin lisätä, poistaa, muokata ja etsiä käyttäjiä tietokannasta. Aikaisemmissa töissä SQL ja Access pyöri Windows Server 2003:n päällä ja nyt tuleva Oracle kanta pyörii luultavasti Unix:n päällä.

renni [13.01.2007 21:13:48]

#

Oracleenkin saa ODBC-yhteyden.

Tietokantaserverin käyttöjärjestelmällä ei ole mitään merkitystä käyttävälle ohjelmalle.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta