Elikkäs olen tehnyt PHP:llä web-liittymän käyttäen ODBC-tietokantayhteyttä access- ja SQL-tietokantoihin. Nyt olisi tarkoitus alkaa tekemään web-liittymää Oracle-tietokantaan. Eli eroaako Oraclen käsittely Accesista ja SQL:stä? En ole kauheasti ehtinyt tutustumaan Oracleen, mutta luultavasti sekin toimii ODBC-tietokantayhteydellä. Eli siis kuinka eroaa itse tietokannan käsittely verrattuna Accesiin ja PHP:hen ja olisiko järkevää käyttää jompaa kumpaa aikaisempaa työtä pohjalla vai aloittaa ihan alusta? Kiitokset etukäteen kaikille vastanneille!!!
Hatusta arvauksia ja pikaisen etsinnän tuloksia: Taitaa Oracle mennä PDO:lla PHP:n versio 5.1:stä ylöspäin. Paha sanoa kannattaako käyttää vanhaa pohjaa kun en koodista mittään tiedä, funkkareita joutunet ainakin muuttelemahan.
Eli lähinnä ajattelin, että tekisin sen ensin toimivaksi käyttäen SQL- tai Access-tietokantaa ja sitten muuttaisin koodin käyttämään Oracle-tietokantaa. Eli koodissa ainakin menisi tietokannankäsittely uusiksi.
sms kirjoitti:
Eli lähinnä ajattelin, että tekisin sen ensin toimivaksi käyttäen SQL- tai Access-tietokantaa ja sitten muuttaisin koodin käyttämään Oracle-tietokantaa.
Mikäli pysyt SQL:ssä ilman tietokantakohtaisia laajennoksia, niin mitään ongelmia ei pitäisi syntyä.
sms kirjoitti:
Eli koodissa ainakin menisi tietokannankäsittely uusiksi.
Riippuu kuinka toteutat koodin. Jos käytät jotain rajapintaa, joka tukee haluamiasi kantoja, oman koodisi ja tietokannan välissä muutoksia ei tule.
Aikaisemmissa työissä olen käyttänyt ODBC-tietokantayhteyttä. Työni on varsin yksinkertainen, sillä siihen ei tule kuin yksi taulu ja siihen web-liittymä, jolla voin lisätä, poistaa, muokata ja etsiä käyttäjiä tietokannasta. Aikaisemmissa töissä SQL ja Access pyöri Windows Server 2003:n päällä ja nyt tuleva Oracle kanta pyörii luultavasti Unix:n päällä.
Oracleenkin saa ODBC-yhteyden.
Tietokantaserverin käyttöjärjestelmällä ei ole mitään merkitystä käyttävälle ohjelmalle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.