Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Työpaikka tarjolla osaavalle nettikoodarille

Sivun loppuun

J82 [10.01.2007 19:48:52]

#

Osaavalle koodarille olisi osa-aikainen työpaikka tarjolla. Työnkuvaan kuuluu nettikauppaan liittyvien päivitysten ja lisäominaisuuksien tekoa. Jos taitoa riittää niin kokonaisia nettikauppaprojekteja olisi myös mahdollista saada.En kerro tässä mikä nettikauppa on kyseessä ettei tulkita mainostamiseksi, joten lisätietoja voi kysellä sähköpostilla. Samalla voi myös esittää palkkatoiveita.

---
Juho Miettinen

Tzaeru [11.01.2007 00:39:35]

#

Tuota tuota, saanko sanoa, että tuo, että ei kerro työpaikkaa, on paljon lähempänä tehokasta mainostusta kuin se, että kertoisit. Ja muutenkin epämiellyttävämpi itse lukijalle. Aivan selvää, että työpaikan kertomatta jättämisellä yrittää houkutella mahdollisia työntekijäehdokkaita uteliaisuuden keinoin.

Enemmän infoa olisi kuitenkin kiva. Se, että kertoo että on työpaikka ja käskee ottamaan yhteyttä, on paljon häiritsevämpää kuin hyödyllisten lisäinfojen, kuten mikä työpaikka, antaminen.

J82 [11.01.2007 11:51:01]

#

nettikauppa on www.a4a.fi ...Ei kyllä tosiaankaan ollu tarkoitus houkutella enemmän hakijoita jättämällä kertomatta mikä nettikauppa on kyseesä. Oon vaan huomannu että foorumeilla tulee usein sanomista siitä jos laittaa nettisivujen linkin esille. Kyllähän se minullekin parempi näin on. Saan myös mainosta nettikaupalle samalla.

HellCome [11.01.2007 15:24:59]

#

Myydäänkö siellä nettikaupassa myös sissisopuleita puoleen hintaan? Mitenkäs veroasiat ovat? Onko firman talous kuralla? Miksi en ole kuullutkaan tuollaisesta firmasta? Miksi firman yhteystiedoissa on pelkkä puh nro eikä lainkaan nimiä? Milloin firma on pystytetty? Onko puljun pyörittäjällä/-jillä takanaan verorästejä, konkursseja tai muita hämäriä tapauksia? Entäs sitten sopimusasiat? Harmaata työvoimaa? Vakuutuksia / suosituksia? Puhtaat jauhot pussissa ja niin edelleen?

Draiz [11.01.2007 15:34:08]

#

http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=1748764&t­=90CFE5B8716DA156E923B2B7117E9CCA077FB167 :)

J82 [11.01.2007 16:16:40]

#

Mistähän se oikein johtuu että foorumeilla tulee aina vittuilua laittoipahan kuinka asiallisen viestin tahansa? ei voi ymmärtää...Pari työhakemusta kuitenkin jo tuli, joten ei tämä hukkaan mennyt.
Hellcomille vinkki että luepa etusivun yritysesittely. Siitä löytyy jotain tietoa. Ei minulla ole mitään tarvetta ruveta täällä pätemään millään bisneksillä, halusin vain löytää osaavaa työvoimaa ja toivottavasti jo sitä löysinkin.

HellCome [11.01.2007 16:23:04]

#

Ahaa.. jotain hämärää siis kuitenkin luvassa. Sehän oli vasta lehdissä juttua siitäkin firmasta joka houkutteli "osakkaita" ja kaik'män. Vaikka suurin osa ihmisistä onkin typeriä, niin he eivät suinkaan ole idiootteja. Se selittää sen, miksi osa kanssakulkijoistamme ovat epäileväisiä epämääräisiin tarjouksiin. Siinä "vastikään lehdissä" olleessa jutussa oli käynyt myös niin, että osa ehdokkaista ei päässytkään mukaan firmaan, koska kyselivät liian ilkeitä. Ah, se on tämä elämä niin yllätyksiä täynnä. Näin tuumasi isoenoni joka menehtyi puuman syötyä puolet hänen vatsastaan. Mustalainen oli myynyt mirrin kissanpentuna ja likinäköinen sedän äitini ei erottanut puumaa mirristä.

Tarinan opetus? - Älä osta sikaa säkissä vaikka halvalla saisitkin.

Metabolix [11.01.2007 16:38:02]

#

J82 kirjoitti:

Mistähän se oikein johtuu että foorumeilla tulee aina vittuilua laittoipahan kuinka asiallisen viestin tahansa?

Mistähän se johtuu, että foorumille asiamielessä saapuneet ihmiset aina hermostuvat huumorista (vaikkakin huonosta sellaisesta)? Antaa keskustelun mennä. Ne, joilla on kiinnostusta ja kykyä itse hommaan, varmaankin osaavat lukea sen ensimmäisen viestin ja jättää loput aiheesta omaan arvoonsa.

Antti Laaksonen [11.01.2007 16:51:35]

#

HellCome: Toivon, että säästät tästä lähtien "hauskat" juttusi niihin keskustelun aiheisiin, jotka on alun alkaen perustettu vitsimielessä. Poikkeavia mielipiteitä saa olla, mutta täyttä hölynpölyä aiheen vierestä ei kannata kirjoittaa. Muuten asiallinen keskustelu käy pian Ohjelmointiputkassa vaikeaksi.

J82 [11.01.2007 18:23:11]

#

Ehkä tämä kaikki johtuu vain siitä yksinkertaisesta asiasta, että kirjoitettuna viestit ymmärretään helposti väärin.Huono huumori/vittuilukin on periaatteessa sama asia=) Mitenkäs hellcome yleensä tekee työhakemuksia? kyselet firmalta suosituksia ennenkuin laitat sinne hakemuksen? onhan se hyvä että itseluottamusta löytyy.

HellCome [11.01.2007 21:36:00]

#

Olen ollut väärässä. Työilmoitukset kiinnostavat aina, mutta kokemuksesta olen oppinut että pitää kysellä muutamia asioita ennen kuin rupeaa hommiin. Turhan usein on käynyt niin, että työnkuva ei ole ollutkaan sitä mitä sen piti. Pidän ihmisistä jotka eivät ole liian tosikkoja. Toinen asia mistä pidän työpaikkailmoituksissa on selkeys. Mikään ei ole rassaavampaa kuin yrittää arvella, että mikähän firma nyt olisi kyseessä ja voiko siihen "luottaa". Ytimekäs ja selkeä ilmoitus antaa jämäkän ja vakavasti otettavan firman mielikuvan.

Toki, tungen itseäni huvittavia "hauskoja" kommentteja milloin minnekin. Toiset tykkää, toiset ei. Senkin olen huomannut, että jos kumartaa yhdelle, niin samalla pyllistää toiselle. Vaihtoehtona on se, ettei osallistu mihinkään mitenkään muutoin, kuin niukin ja mahdollisimman vähin sanankääntein ja jos sellainen tyyli näillä putkan keskustelupalstoilla on niin sopiihan se. Pelkkää asiaa ja se on sitten siinä. Minua puolestaan ärsyttää moni asia jotka muiden mielestä ovat päivittäisen jankkaamisen arvoisia. Bussissa kännykkäänsä huutavat matkustajat ärsyttävät vallan mahdottomasti, joskaan he eivät itse tajua ärsyttävyyttään. Minusta siis on tullut bussissa mölyävä pölvästi, joten pitää yrittää keskittyä siihenkin ongelmaan.

Mutta palatakseni alkuun, eli tuohon työilmoitukseen ja kyseisen etusivun valistukseen. Kohta jossa sivujen nykyinen ylläpitäjä slandeeraa entistä yhteistyökumppaniaan ei ole käsitykseni vakavasti otettavasta firmasta. Tässä tapauksessa laskin koko homman olevan samanlainen firma kuin minulla oli ala-asteella. Tosin sillon ei vielä ollut mitään nettejä joihin olisi voinut käydä laittamassa tietoja organisaatiostaan. Näköjään tämä kuitenkin mahtaa olla varsin vakavassa mielessä otettava yritys, joten sen suhteen olen erehtynyt.
Nyrkkipajojen kanssa vain on parasta olla varuillaan. Ainakin minä olen.

Työhakemuksiani lähettelen firmoihin jotka ovat kaikkien tuntemia. Viimeksi kun Nokialle hain, niin uskoin ihan suosiolla heidän kykenevän maksamaan työntekijöidensä palkatkin.

tkarkkainen [11.01.2007 22:32:46]

#

HellCome: Vähennä vuodatusta. Joka lauseesta ei tarvitse löytyä hämärää kielikuvaa, eikä joka kappaleeseen ole pakko tunke omituista vertausta. Asia -- sikäli kuin sitä on -- hukkuu tekstitulvan sisään.

Lisätietoja firmasta ja työpaikasta voinee kysyä asiallisempaankin sävyyn. Huijariksi vihjaileminen on melkoisen törkeää. Päivänselväähän on, että kyseessä on pieni firma, näkeehän sen jo yhtiömuodosta. Se taas on julkista tietoa ja helposti löydettävissä.

Varmaan löytyy miljoona muutakin yritystä josta et ole koskaan kuullut.

Nikotiini [11.01.2007 22:45:05]

#

Eiköhän siirrytä takaisin alkuperäiseen asiaan ja lopetetaan tämä offtopic.

J82 [12.01.2007 17:11:24]

#

HellCome kirjoitti:

Toki, tungen itseäni huvittavia "hauskoja" kommentteja milloin minnekin. Toiset tykkää, toiset ei. Senkin olen huomannut, että jos kumartaa yhdelle, niin samalla pyllistää toiselle. Vaihtoehtona on se, ettei osallistu mihinkään mitenkään muutoin, kuin niukin ja mahdollisimman vähin sanankääntein ja jos sellainen tyyli näillä putkan keskustelupalstoilla on niin sopiihan se. Pelkkää asiaa ja se on sitten siinä.

Omat mielipiteensä kannattaa aina kertoa, mutta nyt taisi käydä niin että suurempi osa ei kyllä tykännyt sinun jutuista. Minustakin tuo huijariksi vihjaileminen oli aika törkeää, koska siihen ei ollut mitään perusteita. Ei ole kovin suuret tuotto-odotukset jos huijauksen lähtökohta on saada osa-aikainen työntekijä. Siitähän sitä rikastuu kun jättää palkan maksamatta ja saa kaupan päälle huonoa mainetta. =)

HellCome kirjoitti:

Mutta palatakseni alkuun, eli tuohon työilmoitukseen ja kyseisen etusivun valistukseen. Kohta jossa sivujen nykyinen ylläpitäjä slandeeraa entistä yhteistyökumppaniaan ei ole käsitykseni vakavasti otettavasta firmasta.

Hyvä että viesti meni perille noinkin lyhyellä lauseenpätkällä. Olisin voinut kertoa asiasta paljon pitemmänkin version. Voisin myös tehdä yritysesittelystä samanlaisen kuin monilla "vakavasti otettavilla" firmoilla on. Tyyliin asiakkaat ovat meille tärkeitä,ydinosaamistamme ovat,logistiikkamme on, blaablaa. Mutta kiinnostaako se ketään kun 90% firmoista kirjoittaa nykyään sillä tavalla? Yrityksen pyörittämiseen ei tarvitse välttämättä suhtautua liian vakavasti. Ainakin omalla kohdalla kauppa käy paljon paremmin, kun hoitaa asiat hieman rennommalla asenteella.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta