Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: XAMPP servun kanssa ongelmia

Sivun loppuun

JoniRautiainen [05.01.2007 15:03:02]

#

Moi! Mulla on ongelma ja se on sellanen et xamppi toimii localhostissa mutta kun käveri yrittää päästä sivuille omalta koneeltaan kotoaan niin se ei yhdistä mun ip:seen...

Mikä mahtaa olla vikana?

Lahha [05.01.2007 15:26:56]

#

Minkä portin kautta koitat kun tuo oletus portti(80) on yleensä estetty operaattorn toimesta.

JoniRautiainen [05.01.2007 15:33:14]

#

juu portin 80 kautta... joo mä oon kerran joskus kauan sitten eri paikkakunnalla kerran saanu toimii ton, mut sit sen jälkeen en kertaakaan vaikka kuinka monta kertaa olen yrittäny


no pystyks kertoo miten se portti vaihretaan


portti 21 ei vissin kans toimi, se on ollu mulla ftp:ssä

Blaze [05.01.2007 16:01:19]

#

Kristallipallo sanoo, että oot NATtaavan reitittimen takana, jolloin on aivan sama, mitä porttia laitat Apachen kuuntelemaan, NAT ei päästä mitään ulkoapäin initialisoitua liikennettä läpi, ellet erikseen sitä käske.
Jos NATtaava laite on sun DSL-modeemis, saatat päästä sen asetuksiin määrittämään portin ohjauksen palvelinkoneelles. Jos NATtaava laite on palveluntarjoajan reititin, oot, kuten amerikkalainen sanoo, out of luck.

JoniRautiainen [05.01.2007 16:03:19]

#

miten mä pystyn määrittää ne mun palvelinkoneel


ADSL-modeemi on tollanen A-Linkin 4 paikkanen ja internet palveluntarjoaja DNA

Blaze [05.01.2007 16:16:49]

#

Useimmissa (kaikissa?) DSL-modeemeissa on veppipohjanen hallintakäyttöliittymä, johon pääsee käsiksi surffaamalla osoitteeseen http://boksisi-ip Boksin IP on se, mikä koneen asetuksissa on asetettu default gatewayksi, Windowsilla tuon kai näki komentamalla ipconfig, Linuxilla voi sanoa route -n
Ainoa modeemi, josta mulla on kokemuksia on tämä TeleWellin laatikko, tässä on sellainen virtual server -asetus, josta noita porttiohjauksia voi määrittää. A-Linkissä saattaa olla samanlainen, tai sitten ei.

JoniRautiainen [05.01.2007 16:29:20]

#

Nyt sain toimii ku pistin portin 8888

Cornix [05.01.2007 23:29:32]

#

Voit koittaa vielä säätää siitä modeemistas noilla Blazenki mainittemilla virtual server -asetuksilla ulkoa päin tulevan portin 80 ohjautuun palvelinkoneen ip-osotteeseen porttiin 80, ni kavereittes/nettisivuille tulijoitten ei tartte kirjottaa osoteriville sitä porttia erikseen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta