Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Google varoittaa

K_L [02.01.2007 09:40:19]

#

Enpä ole moista ennen nähnyt. Vaikea sanoa onko tämä hyvä asia vai huono. Toisaalta on kiva ettei turhaan mene tyrkylle, vaikka onkin FF ja siihen saatava no script sekä kerion palomuuri päällä. Vaikea silti sanoa kuinka luotettava ilmoitus tuo on.

Nyt jäi kyllä tämä sivu lataamatta...

Varoitus - Sivusto, jonne olet siirtymässä, voi vahingoittaa tietokonetta!
 Haittaohjelmista ja suojautumiskeinoista on lisätietoja osoitteessa StopBadware.org.

 Ehdotuksia:

    * Palaa edelliselle sivulle ja valitse toinen tulos.
    * Kokeile toista hakua löytääksesi etsimäsi kohteen.

 Voit myös jatkaa kohteeseen *SENSUROITU*

neuvot tarjosi Google

El-Ejecutor [02.01.2007 10:29:42]

#

No kyllä se luotettava ainakin on. StopBadware.orgilla on tietoa että kyseinen sivusto sisältää haittaohjelmia, eikä sieltä kannata ainakaan mitään lähteä latailemaan.
Ovat luvanneet että tulevaisuudessa nuo ilmoituksen muuttuisivat yksilöllisiksi ja antaisivat ko. sivuston vaaroista tarkempaa tietoa. Kannattaa jättää käymättä jos tollane ilmoitus tulee.

Kentti [02.01.2007 10:58:01]

#

Ja FF:hän tarkastaa Googlen kautta sivut aina ennen niiden avaamista. Sen takia neuvot tarjosi Google (täytyyhän vähän mainostaa ja siinä samassa usko lähteen luotettavuuteen kasvaa)

tsuriga [02.01.2007 11:13:30]

#

Fx, NoScript </promo>

K_L [02.01.2007 15:48:40]

#

Onhan se hienoa, kun joku ottaa vastuuta vähentääkseen virusongelmaa.

Niko [05.01.2007 00:38:55]

#

Kentti: Ei tarkista GOOGLELTA ellei erikseen pyydä. Oletuksena käyttää ennalta ladattua tietokantaa.

HellCome [05.01.2007 10:38:29]

#

Kerronpas teille suuren seikkailutarinan männäpäiviltä. Vuosi taisi olla -06 ja valtakunnan teknomaagiverkkoa ravistelivat vallan merkilliset ilmiöt..

Se oli sellainen samanlainen päivä kuin muutkin, välillä kakatti ja välillä pissatti. Siinä sitä kuitenkin tuli putoilevien satelliittien ja maanalaisen metsähiiriarmeijan sissi-iskujen uhista huolimatta istuttua koneella ja selattua nettiä. Koska en ole mainosmies, niin en paljasta teille sivun nimeä [kun en sitä enää muista] jolta sain muutakin kuin nautintoa. Tai siis säikähdin saaneeni, mutta pikaisen kotikutoisen diagnoosin jälkeen totesin ettei ole syytä huoleen eikä tarvinnut mennä tohtorille saakka.

Olin nimittäin lukenut eräältä vallan mainiolta sivustolta, että myös Ikkunoihin olisi saatavilla sellaisia "ruudun valvojia". Niitä semmoisia pieniä hahmoja, jotka juoksentelevat kuvakkeiden takana ja istuskelevat osoiterivillä. "No semmoinenhan pitää saada" - tuumin ja rupesin toimeen. Naputtelin sopivalta kalskahtavan hakusanan Googleen, tuohon mainioon ja luotettavimpaan hakukoneeseen joka löytyy lähimmältä koneelta - läheltä Sinua, ja sieltähän tulikin monenlaista vastinetta. Oli kehuja, oli haukkuja ja taisipa olla joku sivu jolta piti mukamas saada imuroitua aiheeseen liittyvä proggis.

Kun tein sen erheen, että nappasin sitä Lokin muokkaamaa linkkiä ja silloin se tapahtui. Ruudulle hyppäsi ihan ensimmäisellä kotimaisella ilmoitus jostain njännjännjää.fi.errorfree.jotain osoitteesta. Siinä varoitettiin, että olen saastunut. Hätä ei kuulemma ollut sen näköinen, sillä taivaspaikan sai varattua peruutetuista matkoista ja sellaisen saisi painamalla ookoota (suositellaan). Enhän minä nyt sentään vanhanaikaiseen mennyt, vaan nappasin ilmoituksen ruksista pois. Pistin kyseisestä sivusta ja ilmoituksesta postia Firefoxin, tuon aikamme mainioimman selaimen valmistajille ja mitä arvostetuimmille yhteistyökumppaneille, postia tuolta 'ilmoita huijjaussivusto' pömpelistä. Yritin siihen sitten kuvailla ongelmaa ja pistin palautteen menemään [olipas muuten lystikäs kiitos ilmoituksesta] ja luulin asian olevan jo hoidettu. Mutta ihmisistä kun on kyse, niin eihän se siihen jäänyt. Kun olin tekemässä lähtöä moiselta huijaussivustolta niin, mein gott, ruudulle hyppäsi uusi mainos.

Edelleen se oli sieltä fi.errorfree:stä, mutta tällä kertaa sisältö oli jo erilainen. Siinä kerrottiin, että koneeni täytyy puhdistaa (suositellaan), koska koneellani olevat virheet ja muut epäpuhtaudet voivat mahdollisesti aiheuttaa yskää, vesirokkoa ja joissain tapauksissa myös painajaisia. Suljin popparin rastistaan ja silloin se tapahtui! Ruudulle pamajahti vielä kolmaskin ikkuna ja tällä kertaa teksti oli oikein vihaista. Ruudulla luki, että tietokoneeni nyt vain puhdistetaan, enkä minä sille mitään voi (suositellaan). Ja heti, kun puhdistus alkaa, niin minun on ihan aikuisten, aikuisten, menninkäisten ja jesuiittien pakko ja velvollisuus painaa "aja ohjelma", kun sellaista kehotetaan (suositellaan). Siinä vaiheessa ruumiin keskivaiheille rupesi muodostumaan kylmä rinki, että tässäkö se nyt sitten oli.

Odotin, odotin ja pieraisin, mutta mitään ei tapahtunut. Ei tullut uusia ikkunoita, ei tullut mitään ilmoituksia, nettiliikenne näytti epäillyttävältä [mutta niinhän se aina]. Koska olen skeptikko jo ensimmäisessä polvessa, niin katkaisin yhteyden ja hurautin F-Securen, uusinta mallia ja olisin vastuussa sademetsien tuhosta ja kehitysmaiden riistosta jos en tukisi kotimaista tuotetta - ihan niinkuin sinäkin, tiedostoja tarkastamaan. Ei löytynyt jälkiä minkäänlaisista ongelmista. Huokasin helpotuksesta ja postasin tiedot näistä uudemmistakin ilmoituksista ties minne.


Tarinan opetus?

- Parempi pyy pivossa, kuin kymmenen oksalla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta