Katselin tässä eräänä päivänä Basic-opasta. Mietin, että minkälaista koodivinkkiä tai opasta itse osaisin kirjoittaa. Basic ei kuuluu taitoihini, mutta kuitenkin (mallia on hyvä ottaa).
Siellä on mahdollinen virhe koodin muotoilussa. Heittomerkki aloittaa kommentin, mutta se näyttää Putkan muotoilun mielestä aloittavan kommentin myös merkkijonon sisällä.
Tämä esiintyy sivulla: https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Tai tässä:
PRINT "I've got a little problem?"
Saapa nyt nähdä, tuleeko tuohon sama muotoiluvirhe vai ei. Jos ei tule, niin moka on minun ja mode korjaa viestini pois.
MUOKSIS: minulla ainakin ovat kursiivia '-merkin jälkeen.
Ilmeisesti tarkoitat tuota ehtolauseissa olevaa esimerkkiä?
Enpä ole tullut edes huomanneeksi, tokkopa tuo suuremmin haittaa ketään tosin Antin tuntien hän sen siitä jotenkin korjannee...tai sitten ei :D
Juu, kursiivihan johtuu siitä, että muotoilu olettaa sen olevan kommentti. Tähän varmaan saa helposti muokattua ominaisuuden, joka jättää kursivoinnin väliin "-merkkien sisällä. (kenties :)?)
Nyt kommenttien tunnistus QBasic-koodin muotoilussa toimii kunnollisesti.
PRINT "I've got a little problem?" ' PRINTATAAN 'I've got a little problem?' SLEEP 'ODOTETAAN NÄPPÄINTÄ PRINT "I've got a little problem?" 'PRINTATAAN 'I've got a little problem?' PRINT "Heittomerkki: '" 'HEITTOMERKKI
Eipä toimi täydellisesti. No uskon kyllä, että saattaa olla vaikeaa...
Nytpä toimii tuossakin tapauksessa. Olisi pitänyt kokeilla paremmin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.