voisko joku lähhettää pelin pohjia mitä sais käyttää omien pelejen pohjalla??
Pelejä ei yleensä ohjelmoida valmiiden pohjien päälle. Itse suosittelisin aloittamaan ihan pienistä ja yksinkertaisista peleistä ja pikkuhiljaa siirtymään haastavampiin, kun taidot karttuvat. Lopuksi osaat tehdä pelin itse alusta loppuun, mikä on paljon palkitsevampaa kuin valmiin pohjan päälle kasaaminen. Tällöin voit myös sanoa peliä itse tekemäksesi.
lainaus:
Pelejä ei yleensä ohjelmoida valmiiden pohjien päälle. Itse suosittelisin aloittamaan ihan pienistä ja yksinkertaisista peleistä ja pikkuhiljaa siirtymään haastavampiin, kun taidot karttuvat. Lopuksi osaat tehdä pelin itse alusta loppuun, mikä on paljon palkitsevampaa kuin valmiin pohjan päälle kasaaminen. Tällöin voit myös sanoa peliä itse tekemäksesi.
Yleensä just pelit tehdään valiisiin pelimoottoreihoin esim. Mohaa <Quake III>
Peleistä puheenollen mikä ihmeen bugi tässäkin on:
Private xa, ya As Integer Private Declare Function BitBlt Lib "gdi32" (ByVal hDestDC As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hSrcDC As Long, ByVal xSrc As Long, ByVal ySrc As Long, ByVal dwRop As Long) As Long Private Sub Form_Activate() Do xa = 10 ya = 10 z = BitBlt(ppuskuri.hDC, vx, vy, 32, 32, pvanha.hDC, 0, 0, vbSrcCopy) xa = xa + 1 z = BitBlt(pvanha.hDC, 0, 0, 32, 32, ppuskuri.hDC, X, Y, vbSrcCopy) 'piirretään sprite z = BitBlt(ppuskuri.hDC, xa, ya, pkuva.Width, pkuva.Height, pmaski.hDC, 0, 0, vbSrcAnd) z = BitBlt(ppuskuri.hDC, xa, ya, pkuva.Width, pkuva.Height, psprite.hDC, 0, 0, vbSrcInvert) 'siirretään puskurin kuva näkyville z = BitBlt(pkuva.hDC, xa, ya, pkuva.Width, pkuva.Height, ppuskuri.hDC, 0, 0, vbSrcCopy) a = Timer Do While a + 0.1 > Timer DoEvents Loop Loop Until xa > 500 End Sub
Sori sori!!! noi 32 oon muuttanu pkuva.heightitksekis ja widthtiin mutten saa tätä millään toimimaan
Onko tarkoitus alustaa muuttujat xa ja ya DoUntil silmukan sisällä? Nykyinen tekee ikuisen silmukan... koska silmukan katkeamisen ehto on, että xa:n tulisi olla suurempi kuin 500, mutta jokaisen silmukan alussa xa asetetaan 10:ksi.
En jaksanut kokeilla koodia... toi oli kylmiltään katsottuna...
(Toinen outo juttu on, että käytät form_activate eventtiä...)
Katso koodivinkkejä... ;)
lainaus:
Katso koodivinkkejä... ;)
niinpä :p
Katso koodivinkkejä! ne on selattu ainakin 10 kertaa enka löydä mitään opas oli hieman sekava enkä tajunnut siitä palojoakaan...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.