Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: pelejä kiitos!

Sivun loppuun

M.K [01.03.2003 21:21:39]

#

voisko joku lähhettää pelin pohjia mitä sais käyttää omien pelejen pohjalla??

Antti Laaksonen [02.03.2003 01:38:11]

#

Pelejä ei yleensä ohjelmoida valmiiden pohjien päälle. Itse suosittelisin aloittamaan ihan pienistä ja yksinkertaisista peleistä ja pikkuhiljaa siirtymään haastavampiin, kun taidot karttuvat. Lopuksi osaat tehdä pelin itse alusta loppuun, mikä on paljon palkitsevampaa kuin valmiin pohjan päälle kasaaminen. Tällöin voit myös sanoa peliä itse tekemäksesi.

Olli Vanhoja [02.03.2003 09:22:18]

#

lainaus:

Pelejä ei yleensä ohjelmoida valmiiden pohjien päälle. Itse suosittelisin aloittamaan ihan pienistä ja yksinkertaisista peleistä ja pikkuhiljaa siirtymään haastavampiin, kun taidot karttuvat. Lopuksi osaat tehdä pelin itse alusta loppuun, mikä on paljon palkitsevampaa kuin valmiin pohjan päälle kasaaminen. Tällöin voit myös sanoa peliä itse tekemäksesi.

Yleensä just pelit tehdään valiisiin pelimoottoreihoin esim. Mohaa <Quake III>

kaviaari [02.03.2003 09:31:27]

#

Peleistä puheenollen mikä ihmeen bugi tässäkin on:

Private xa, ya As Integer
Private Declare Function BitBlt Lib "gdi32" (ByVal hDestDC As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hSrcDC As Long, ByVal xSrc As Long, ByVal ySrc As Long, ByVal dwRop As Long) As Long

Private Sub Form_Activate()
Do
xa = 10
ya = 10
z = BitBlt(ppuskuri.hDC, vx, vy, 32, 32, pvanha.hDC, 0, 0, vbSrcCopy)
xa = xa + 1
z = BitBlt(pvanha.hDC, 0, 0, 32, 32, ppuskuri.hDC, X, Y, vbSrcCopy)
            'piirretään sprite
            z = BitBlt(ppuskuri.hDC, xa, ya, pkuva.Width, pkuva.Height, pmaski.hDC, 0, 0, vbSrcAnd)
            z = BitBlt(ppuskuri.hDC, xa, ya, pkuva.Width, pkuva.Height, psprite.hDC, 0, 0, vbSrcInvert)
            'siirretään puskurin kuva näkyville
            z = BitBlt(pkuva.hDC, xa, ya, pkuva.Width, pkuva.Height, ppuskuri.hDC, 0, 0, vbSrcCopy)

            a = Timer
            Do While a + 0.1 > Timer
                DoEvents
            Loop
Loop Until xa > 500
End Sub

kaviaari [02.03.2003 09:32:20]

#

Sori sori!!! noi 32 oon muuttanu pkuva.heightitksekis ja widthtiin mutten saa tätä millään toimimaan

Antti [02.03.2003 17:31:23]

#

Onko tarkoitus alustaa muuttujat xa ja ya DoUntil silmukan sisällä? Nykyinen tekee ikuisen silmukan... koska silmukan katkeamisen ehto on, että xa:n tulisi olla suurempi kuin 500, mutta jokaisen silmukan alussa xa asetetaan 10:ksi.

En jaksanut kokeilla koodia... toi oli kylmiltään katsottuna...

(Toinen outo juttu on, että käytät form_activate eventtiä...)

Sami [02.03.2003 20:26:51]

#

Katso koodivinkkejä... ;)

anomizer [02.03.2003 21:24:55]

#

lainaus:

Katso koodivinkkejä... ;)

niinpä :p

kaviaari [03.03.2003 15:49:36]

#

Katso koodivinkkejä! ne on selattu ainakin 10 kertaa enka löydä mitään opas oli hieman sekava enkä tajunnut siitä palojoakaan...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta