Moi! Ekaa kertaa olen tutustumassa rss-feediin, siksi tyhmiä kysymyksiä. Jos haluan tulostaa omalle sivulleni jonkun toisen sivuston rss-feedin, tai esim. uutisotsikoita niin mistä on lähdettävä liikkeelle? Kyllä olen jo pari pientä opasta lukenut, mutta silti pihalla. rss-syöte pitäisi jonkun xml-parserin läpi syöttää ja sitten jotenkin tulostaa sivuilleni php:n avulla? (Syöte sivusto on aina muodossa .php eikö minun pitäisi saada tietonii syötteen .xml sisältö?) Kiitos, jos jaksatte opastaa ja antaa hyödyllisiä linkkejä.
Tutustu tähän: http://magpierss.sourceforge.net/
Tekee RSS:n käsittelemisen todella helpoksi.
Kiitos. Vielä mitään järkevää en ole saanut aikaan, mutta tuo sivusto vaikuttaa hyvälle. Tärkein asia mitä en tajua niin on, että kun toisella sivustolla syöte tulostuu .php sivulle niin miten ihmeessä sitä kautta saan syötettä käsiteltyä...
Tuon ohjelman käyttö pitäisi olla näin helppoa? (en tajua :D)
require('rss_fetch.inc'); $rss = fetch_rss($url);
EDIT:
Jaahas, nyt onnistui. Ei siis tarvinnutkaan olla mikään .xml pääte vaan ihan .php päätteinen sivusto/syöte kelpasi.
Tälläisen avulla onnistui heti:
http://www.neoprogrammers.com/images/apps/rss.
(Tuossa siis ohjeita, ja piti vain yksi "asennus" tiedosto ladata samaan kansioon)
Joo, RSS-syötteissä ei ole mitään väliä tiedostopäätteellä, useimmiten palvelin osaa sivua tarjoillessaan kertoa oikein tiedostomuodon, mutta sillä ei edes ole tässä tapauksessa väliä, vain tiedoston sisällöllä (että se on RSS-muodossa). PHP-tiedostoja voi syöttää minä muina tiedostoina tahansa, vaikka kuvina tai videoinakin: vaihtaa vaan sivun otsiketietoja header():lla ennen kuin suoltaa mitään ulos.
Jees.
$html = "<a href='#{link}' target='_new'>#{title}</a><br />#{description}<br />#{pubDate}<br /><br />";
Mitenköhän voisi tuota description kenttää pienentää, siis voiko määritellä että se saa tulostaa max. 100 merkkiä/kirjainta? (Yritän googlettaa jotain xml opasta, mutta vielä en tuohon vastausta löytänyt)
---
Ja onko olemassa suomenkielisiä korvikkeita tälle: "pubDate" Että aika tulisi esim näin 16.12.2006 15.26
RSS:n päivämäärämuoto on etukäteen määritelty sellaiseksi, että sen kyllä pystyy PHP:ssa muistaakseni ihan suoraan muuttamaan päivämääräksi. Eli siis RSS-tiedostossa sen pitää olla siinä tietyssä muodossa ja sitten asiakaspuolen ohjelma (eli RSS:ää lukeva ohjelma) sitten voi korjata sen haluttuun esitysmuotoon tarpeen mukaan.
Aivan, pitää sieltä "asennus/config" tiedostosta muokata...
preg_match("/<description>(.*?)<\/description>/", $this->content, $description); $this->feed_description = @$description[1];
Onkohan tuo oikea kohta. No pitää tutkia kaikki koodit...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.