Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Omat VB6 pelit rompulle

Sivun loppuun

erty [27.02.2003 15:34:05]

#

Olen tehnyt erilaisia pikku ohjelmia VB koodilla. Tarkoitus olisi tehdä romppu, jolla kaikkia ohjelmia voisi käyttää. Rompun tulisi toimia myös tietokoneissa, joihin ei ole asennettu VB6 kirjastoa. Tiedän, että jos tiedostot laittaa ohjelman kanssa samaan hakemistoon, niin ohjelma käyttää ensisijaisesti niitä. Mutta mistä tiedän, mitä aputietostoja ohjelmat todella tarvitsevat? Package & Deployment Wizard -ohjelma ei minulla jostain syystä toimi. Olisiko parasta vain siirtää kaikki VBRUN600.EXE paketin sisältämät tiedostot rompuun juurelle?

kaviaari [27.02.2003 16:52:34]

#

Kaikilla ohjelmilla mitä tarkoitat

Antti Laaksonen [27.02.2003 16:54:34]

#

Jos et ole käyttänyt ohjelmissasi lisäkomponentteja, dll-kirjastoja tai muuta sellaista, exe-tiedoston lisäksi ei tarvita muuta kuin runtime-kirjasto. Minä tekisin niin, että laittaisin tuon VBRUN600.EXE-tiedoston rompulle mukaan, josta kirjastot voisi sitten tarvittaessa asentaa.

trinit [27.02.2003 17:30:35]

#

lainaus:

Package & Deployment Wizard -ohjelma ei minulla jostain syystä toimi

Miten ei toimi? Jos saat luotua asennuspaketin ohjelmalle mutta et saa sitä asennettua siitä, vaan se pysähtyy virheeseen jossa sanottiin jotain virheellisestä rivistä setup.lst tiedostossa, niin kokeile vaihtaa tietokoneesi maa-asetusta englantiin.

PDW:ssä on bugi päivämäärän käsittelyssä ja se _taitaa_ olla korjattuna VB:n Service Pack 5:ssa (en muista tarkalleen). Kannattaa hakea ja asentaa tuo SP5.

Antti [28.02.2003 14:45:41]

#

Joo ja älä käytä ääkkösiä ohjelmakomponenttien nimissä. Takuuvarma bugaaminen.

erty [06.03.2003 15:02:12]

#

Package & Deployment Wizard -ohjelma suorittaa minulla laittoman toiminnon kun sen käynnistää.

Enkä ole käyttänyt ääkkösiä... Täytynee hakkia service pack 5.

Antti [06.03.2003 15:30:09]

#

Outo... kokeile päivittää. Minulla toimii mainiosti (käyttis on tosin 100% englanninkielinen)

Antti Laaksonen [07.03.2003 16:52:52]

#

Ehkäpä joku ohjelma on asentanut vääriä tai vääräversioisia kirjastoja Package & Deployment Wizardin kirjastojen päälle tai ohjelman tiedostoja on muuten sotkeutunut. Tällöin viimeistään VB:n uudelleenasennus auttaa. Tosin jos ohjelma ei alunperinkään toiminut, vian täytyy olla jossain muualla.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta