Viime aikoina keskustelu on täällä latautunut minulla erittäin hitaasti, tuo "yläbanneri" kyllä tulee nopeasti, mutta kun avaa esim Nettisivut ja -ohjelmointi -kohdan, niin se lataa +- 30s tuota varsinaista keskusteluosiota. Selain on FF, ennen ei ole tehnyt näin, jokunen viikko sitten alkoi tuo kohta hidastumaan.
Olen myös huomannut, että ohjelmointiputkassa on ollut muita ongelmia, esim. äsken sivustolle ei päässyt noin varttiin. Mistä nämä ongelmat johtuvat. Myös itellä alkoi ongelmat noin viikko/pari sitten.
Itse epäilisin ainakin palvelimen kuormittumista.
Itse ainakin olen todennut, että viimeaikoina on ylipäätään ollut yhteyksien muodostaminen harvinaisen vaikeata. Kellään muulla ollut ongelmaa esimerkiksi webbiservuille yhdistämisen kanssa?
Itselläni kyllä lähes kaikki muut sivut latautuvat nopeasti.
Jos kyse on siitä, että putkassa kun avaa jonkun keskustelualueen avaa, se lataa kaikki ko. sivun viestit otsikoiden & linkkien sijasta, nopeampi vaihtoehto olisi kai se, että skripti lataisi siihen vain ne otsikot & linkit. Kyllä usean pienen odottelun kestää paremmin kuin yhden piitkän.
Tzaeru: Minä olen kanssa huomannut saman, ja niin ovat kaverinikin! Eräskin kehtasi ruokatunnilla koulussa vihjailla sitä, että Internet olisi kuolemaisillaan. :-)
Mulla avautuu kaikki ohjelmointiputkan sivut ihan nopeasti.
Edit: Tai no, keskustelualueen listaukset tosiaan hieman hitaammin kuin muut, kestävät noin sekunnin.
jpa kirjoitti:
Mulla avautuu kaikki ohjelmointiputkan sivut ihan nopeasti.
Edit: Tai no, keskustelualueen listaukset tosiaan hieman hitaammin kuin muut, kestävät noin sekunnin.
Nopea kone?
Mutta ilmeisesti tämä ongelma ei siis johdu ainakaan koneestani..
Keskustelun aluesivut (alue.php) ovat hitaita silloin, kun alueelle on tullut uusi viesti ja tiedot täytyy hakea uudestaan tietokannasta. Kuitenkaan sivun lataus ei saisi kestää paria sekuntia kauempaa missään tilanteessa. Luultavasti nyt on ollut kysymys palvelimen väliaikaisista häiriöistä, joita esiintyy aina silloin tällöin. Käyttäjän tietokoneen tehokkuus tai nettiselain eivät vaikuta juuri sivuston nopeuteen.
Antti Laaksonen kirjoitti:
Luultavasti nyt on ollut kysymys palvelimen väliaikaisista häiriöistä, joita esiintyy aina silloin tällöin.
Juu voi olla tuo, nyt on paljon nopeampi jälleen.
Edit: Tai noh...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.