Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Nyt tarvii apua

Janezki [05.12.2006 12:41:46]

#

Eli pitkä tarina lyhyesti: Onnistuin poistamaan käyttäjätilini tietokoneeltani mikä johti koneen toisen osion (käyttöjärjestelmäosion) formatointiin. Omat tiedostot -kansio oli ei-formatoidussa osiossa, ja nyt se ei enää anna minun mennä sinne. Se vain sanoo että käyttö estetty, antaa ominaisuuksissa kansion kooksi 0 tavua, mutta laskettuani aseman tilanmenekin avulla totesin että kansiossa on n. 14 Gt tavaraa. Mainittakoon että omat tiedostot ei toiminut myöskään ennen formatointia, siksi minä käyttöjärjestelmäosion alun perin formatoisinkin. Mitä minä teen?!

BadSource [05.12.2006 13:12:39]

#

Administratorina loggautua sisään ja klikata kansiota hiiren oikealla. Valitse Sharing and Security..., jonka jälkeen avautuvasta ikkunasta Security-välilehti. Klikkaa Advanced-nappulaa ikkunan alalaidasta, jolloin avautuu uusi ikkuna. Tältä uudelta ikkunalta valitse Owner-välilehti. Vaihda omistajaksi joku muu, vaikkapa admin, niin pääset kiinni kansion tiedostoihin. Muista laittaa täppä, että omistaja vaihtuu myös kaikille tiedostoille ja ala-kansioille samalla.

Suomenkielisessä versiossa nimet on kait suomennettu yks yhteen... En tiedä, kun en hevillä suostu sellaisia käyttämään.

Janezki [05.12.2006 13:26:02]

#

Hahaa! Nyt toimii! En voinut vaihtaa asetuksia edes adminina, mutta käynnistin vikasietotilaan niin jo tärppäsi. Vaihdoin asetukset juuri noin kuin BadSource sanoitkin. Kaikki on tiedostot sain pelastettua. Kiitos!

BadSource [05.12.2006 13:32:56]

#

No jaa, Serverillä tuo onnistuu ilman vikasietotilaakin. =) Hyvä kuitenkin, että sait tiedostosi palautettua.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta