Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: DVD-asema(t) ei toimi

Mandariinimies [01.12.2006 21:23:31]

#

Tuli tässä viikko sitten pieni ongelma. DVD-asema ei lähde päälle. Siis kun käynnistän koneen niin siihen ei syty edes valoa. Ja kun painan DVD-aseman näppäintä niin ei luukku aukee. Oon katsonut onko biosissa asetukset kohdallaan ja omasta mielestäni ne kyllä oli. Onko joku ohjelma mahdollisesti pystynyt disabloimaan aseman? Miten sen saisi mahdollisesti enabloitua?
Ja vielä lisäksi että oon kokeillut kahta eri DVD-asemaa eikä kummatkaan toimineet. Oon tarkistanut liitännät emolevyyn ja kaikki kunnossa.

Blaze [01.12.2006 23:10:50]

#

Onhan virtajohto varmasti kunnolla kiinni asemassa?

Juhko [04.12.2006 19:08:48]

#

Tai sitten koko asema on rikki.

Itselläni oma CD-asemani disabloitui, kun Windows tuhoutui. Mutta sitten otin äidin koneesta (joka kyllä nykyään on omani) CD-ajuritiedoston, latasin se muistiin CONFIG.SYS-tiedostossa, ja CD-asema toimi jälleen. Olen myös samalla kannalla Blazen kanssa.

HellCome [05.12.2006 12:27:28]

#

Itselläni kävi Lite-On:n polttavan DVD/CD aseman kanssa niin, että jokaisen poltetun CD:n sisään laittamisen jälkeen vekotin ei suostunut enää antamaan levyä ulos, joten boottiahan siinä joutui aina tekemään. Ensimmäisellä kerralla Gigantissa väittivät, että olen kytkenyt piuhat väärin. Juuri ennen takuun umpeutumista vein vempaimen uudestaan liikkeeseen ja vaadin, että aparaatti tutkitaan kunnolla ja kas - heppu otti laitteen vastaan ilman mitään mutinoita, kirjoitti minulle uuden lapun ja kävin kassan kautta hakemassa uuden aseman. Nyt näyttää toimivan, mutta aseman asentamisen aikana kävi ilmi, että vempaimen sisällä on jokin irtonainen osa joka rullaa siellä jossain.. saas nähdä, mutta onpahan uusi takuulappukin.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta