Eli minulla on koneella toimiva WAMP palvelin asennettuna.
Nyt olis tarkoitus laittaa tämän palvelimen sisältö kaikille nähtäviksi. Olen kuitenkin yrittänyt sitä, mutta tuloksetta.
Tein accountin DynDNS sivustolle ja rekisteröisin oman domain osoitteen. Siltikään palvelimeni sisältämiin sivuihin ei pääse kuin koneelta, jossa palvelin sijaitsee. IP:n päivitys ohjelma löytyy koneelta... Puuttuuko jotain vai missä vika?
Onko palvelinkoneelta portti auki (oletuksena lienee 80) ulkomaailmaan eikä kone ole minkään NAT:n yms takana?
Kappas... Tein tuon "Test Port 80"
Tuli ilmoitus:
"Your port 80 is actually used by:
Server: Apache/2.0.59 <Win32> PHP/5.2.0"
Koitin tuolta Prosesseista poistaa ylimäräistä Apachea, mutta sen jälkeen kun koitin tuota port 80 testia, tuli taas tuo sama ilmoitus. Pitääkö jotakin muutakin poistaa Prosessi listasta?
(En ole NAT:n takana)
Älä apassia tapa, se sun sivut näyttää. Ettei yhteydentarjoaja blokkaa tuota porttia.?.
Wiwwe kirjoitti:
Älä apassia tapa, se sun sivut näyttää. Ettei yhteydentarjoaja blokkaa tuota porttia.?.
Näytti olevan kaksi Apachea pyörimässä Prosessi listassa.
Toisen kun sammuttaa niin ei tapahdu mitään, toisella sammuu kyllä koko palvelin sitten.
Jaa-a, enpä tiedä. Elisan laajakaista löytyy..
ablaze kirjoitti:
Toisen kun sammuttaa niin ei tapahdu mitään, toisella sammuu kyllä koko palvelin sitten.
Apache pyörii useammalla prosessilla. Se pystyy näin palvelemaan paremmin samanaikasia käyttäjiä kun jokainen saa itselleen omistetun. Useammat Apache-prosessit on ihan normaalia, mulla näyttäis olevan noita 12.
ablaze kirjoitti:
Elisan laajakaista löytyy..
Elisalla kai pitäis toimia, onhan palomuurisäännöistä varmasti sallittu portti 80 ulkoverkkoon?
Niin, ja pääseekös tällä Dyndns-osotteella siltä palvelinkoneelta katsomaan sivuja vai vain localhostilla?
Blaze kirjoitti:
ablaze kirjoitti:
Toisen kun sammuttaa niin ei tapahdu mitään, toisella sammuu kyllä koko palvelin sitten.Apache pyörii useammalla prosessilla. Se pystyy näin palvelemaan paremmin samanaikasia käyttäjiä kun jokainen saa itselleen omistetun. Useammat Apache-prosessit on ihan normaalia, mulla näyttäis olevan noita 12.
ablaze kirjoitti:
Elisan laajakaista löytyy..
Elisalla kai pitäis toimia, onhan palomuurisäännöistä varmasti sallittu portti 80 ulkoverkkoon?
Niin, ja pääseekös tällä Dyndns-osotteella siltä palvelinkoneelta katsomaan sivuja vai vain localhostilla?
Juu siis käytän tuota Dyndns-osotetta aina kun katselen omalta koneelta (jossa palvelinkin sijaitsee) juttuja...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.