Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: MySQL - SQL-komentotiedostot

Hoover [27.11.2006 13:34:51]

#

Hmm.. Nyt kun olen tässä kotikoneella koodaillut PHP-sivuja jotka käyttävät MySQL-tietokantaa, niin ajattelin siirtää sivut Soneran palvelimelle.

Tässä vain rupesi tämä tietokantojen teko ihmetyttämään, kun tässä koodikoneella minulla on ollut asennettuna Apache + PHP + MySQL. Olen tämän MySQL-konsolin kautta Command Promptissa tehnyt aina tietokannat, niin mitenkä se sitten Soneran palvelimelle onnistuu? Ilmeisesti sinne ei saa mitään tunnuksia, että voisi jossain konsolissa kirjoitella ne samanlailla.

Tässä on lainaus tuosta kotisivutilan palvelukuvauksesta:
"Tietokantatuki mahdollistaa asiakkaan Soneran tietokantapalvelimelle siirtämien tietokantojen käytön
CGI-ohjelmien ja PHP:n kautta. Asiakas saa käyttäjätunnuksen, salasanan ja muut tiedot tietokantansa
käyttämiseen Soneralta sopimuksen tehtyään. Asiakas siirtää ja päivittää tietokantaansa FTP:n kautta
SQL-komentotiedostoilla.
Tietokantaan voidaan tämän jälkeen tallettaa tai sieltä voidaan hakea dataa
Perlin DBI-rajapintaa tai PHP:ta käyttäen. Tietokantatuki sisältää 20 megatavua levytilaa, mutta
lisälevytilaa saatavissa lisämaksua vastaan. Tekniset ohjeet löytyvät palveluhallinnasta."

Niin pitääkö minun tehdä vaikka jotain .php -tiedostoja? Yhdellä teen tietokannan, toisella luon taulut, jne.?

siirappi [27.11.2006 15:06:12]

#

"Tekniset ohjeet löytyvät palveluhallinnasta."

Eikö sieltä kannattaisi katsoa ihan ensiksi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta