Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: FTP-ongelma

Sivun loppuun

ablaze [21.11.2006 12:44:13]

#

Eli mulla olis tällainen ongelma FTP ohjelmien kanssa.
Olen käyttänyt aktiivisesti ja melkeen aina SmartFTP ohjelmaa, mutta huomasin tuossa, että se ei yhdistä enää mihinkään palvelimeen (niitä on kolme). Latasin uuden Ftp ohjelman ja koitin yhdistää vaan yhteen näistä palvelimista, eikä sekään onnistunut. Koitin vielä kolmatta Ftp ohjelmaa ja sama juttu siinäkin.

SmartFTP:ssä ilmoitus jokaista palvelinta kohti oli: "Yhteyden muodostamisyritys epäonnistui, koska vastapuoli ei vastannut oikein määritetyn ajan kuluessa, tai aiemmin muodostettu yhteys epäonnistui, koska palvelin, johon yritettiin muodostaa yhteys, ei vastannut."

Mistä mahtaa johtua?

sooda [21.11.2006 12:58:01]

#

Palvelimes on hajalla.

ablaze [21.11.2006 13:00:49]

#

sooda kirjoitti:

Palvelimes on hajalla.

Epäilen. Projekteja ja kotisivujani sijaitsee: mbnet.fi, mmd.net ja datamappi.net
En omista omaa Apache serveriä tai vastaavaa jos niin käsitit.

sooda [21.11.2006 13:57:04]

#

No tollaisten palvaimien luulisi vastaavan o__O

Onko verkkosysteemissäsi tapahtunut mitään muutoksia lähiaikoina kun ei kerran enää toimi? Eikö yhdistä palvelimelle ollenkaan, vai tuleeko virhe vasta jotain siirtäessä?

Damiqib [21.11.2006 13:58:17]

#

Mulla on vähän vastaava ongelma.

Yksi sivusto sijaitsee int2000:ssa. Ainoa FTP-ohjelma millä olen sinne yhteyden saanut on LeechFTP; WInSCP ja SmartFTP eivät suostu toimimaan.

tgunner [21.11.2006 14:00:20]

#

Jos käytätte Windowsia, niin kokeilkaa komentorivin ftp-ohjelmaa. \o

ablaze [21.11.2006 14:41:05]

#

sooda kirjoitti:

No tollaisten palvaimien luulisi vastaavan o__O

Onko verkkosysteemissäsi tapahtunut mitään muutoksia lähiaikoina kun ei kerran enää toimi? Eikö yhdistä palvelimelle ollenkaan, vai tuleeko virhe vasta jotain siirtäessä?

Enpä ole verkkoasetuksiin koskenutkaan... Virheilmoitus tulee heti kun klikkaa "Connect"...

A-P [21.11.2006 15:58:50]

#

Oletko NATin takana? Natti aiheuttaa ongelmia FTP:lle. Vaihda FTP-ohjelmasi passiivitilaan. Lisätietoja http://www.ncftp.com/ncftpd/doc/misc/ftp_and_firewalls.html#TwoTypes

ablaze [21.11.2006 19:15:02]

#

A-P kirjoitti:

Oletko NATin takana? Natti aiheuttaa ongelmia FTP:lle. Vaihda FTP-ohjelmasi passiivitilaan. Lisätietoja http://www.ncftp.com/ncftpd/doc/misc/ftp_and_firewalls.html#TwoTypes

Ftp ohjelma oli näköjään ennestäänkin passive tilassa..

A-P [22.11.2006 12:21:29]

#

Voisiko ongelman aiheuttaja olla NAT tai palomuurin säädöt? Onko mahdollista käyttää jotain muuta protokollaan tiedostojen siirtoon koneesi ja palvelinten välillä? Ongelmaa voisi myös koittaa ratkaista jonkin verkkoanalysaattorin (kuten ethereal) avulla.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta