Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Linuxin asennus 1vai 5 cd:tä?

javerkki [20.11.2006 17:07:22]

#

Tervehdys,

Olen joskus asentanut FC5:sen.Hain ja poltin 5 cd:tä.

Nyt hain FC5:sen eristä paikkaa ja minun piti polttaa vain yksi ISO-image ?

Eli oliko tuo 5 cd:n paketti sellainen, joka sisälsi kaikki mahdolliset kilkkeet ?

Mites tämä yhden cd:n paketti ? Onko kokemuksia, että pärjääkö jo sillä ?

ezuli [20.11.2006 17:16:00]

#

Ettei se yksi olisi DVD-image?

Ja levyjen idea on juurikin se, että ensimmäisellä on kaikkein tärkeimmät tai yleisesti käytetyt paketit ja viitosella vähiten tärkeät.

Ykköslevyllä pärjää, jos asentaa siltä vain peruskokoonpanon ja asentelee loput sitten netin kautta.

Tiesithän, että Fedora Coresta on jo 6 versiokin.

javerkki [20.11.2006 17:21:31]

#

Ei ollut DVD-image.

Ai katos niin onkin 6 version.

Blaze [20.11.2006 17:33:32]

#

javerkki kirjoitti:

Mites tämä yhden cd:n paketti ? Onko kokemuksia, että pärjääkö jo sillä ?

Fedorasta ei oo kokemusta, mutta näin yleisesti kannattaa hankkia pienin mahdollinen asennusmedia ja hakea loput suoraan netistä. Itse asensin Gentoon kehnolaatuisen DVD-aseman omaavalle läppärille 256 megatavun USB-muistilta.

ninnnu [20.11.2006 20:07:00]

#

Mä asentelen Debianeja kahdelta korpulta, loput netistä...

A-P [21.11.2006 15:52:27]

#

Kun itse asensin FC5:sta läppäriin, niin en pärjännyt yhdellä cd-levyllä. Vaikka kuinka yritin laittaa pienen asennuksen, niin se kaipasi jotain tiedostoa kakkos- tai kolmoslevyltä. Parin yrityksen jälkeen päätin käynnistää asennuksen ykköslevyltä ja antaa asentaa loput tarvitsemansa netistä.

Muutenkin olen yleensä tehnyt niin, että ole käynnistänyt asennuksen mahdollisimman pieneltä asennuslevyltä ja tehnyt verkkoasennuksen. Kyllähän se kestää, jos on hidas yhteys.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta