Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tehtäväpalkki

remontti-reiska [14.11.2006 21:12:53]

#

Minulla on seuraavanlainen ongelma. Olen asentanut ohjelman, jonka mielstäni olen poistanut, mutta ohjelma pysyy edelleen tehtäväpalkkissa. Eli, miten siis saan poistettua ohjelmia tehtäväpalkista tai selville ohjelman nimen, jotta voisin poistaa sen kokonaan?

Codeprofile [15.11.2006 22:11:17]

#

Hanki eraser ja sitten "eraseroi" tiedosto. Jos ei vieläkään häipynyt, niin minä en osaa näin pikaisesti auttaa. Viisaampia vastailemaan....

hunajavohveli [15.11.2006 23:15:33]

#

Task Managerissa (suomeksi tehtävänhallinta?) pitäisi näkyä listattuna kaikki tehtäväpalkissa näkyvät ohjelmat. Oikealla napilla klikkaamalla pitäisi löytyä vaihtoehto "Go to process", josta näkee, minkäniminen ohjelma on kyseessä. Ohjelman polkua ei taida nähdä suoraan, mutta pitäisi sen jollain Etsi-toiminnolla ainakin löytyä.

remontti-reiska [21.11.2006 16:36:47]

#

Tässä on näemmä käynyt jokin väärinkäsitys :). Tarkoitin tuota kellon vieressä olevaa paikkaa, johon pesiytynyt jokin ilkeä ohjelma, jota en saa sieltä pois.

sooda [21.11.2006 16:46:03]

#

Eli se varmaan käynnistyy koneenkin käynnistyessä aina? Rekisterissä, paikassa hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\run (ja ehkä runonce, sekä hkey_current_userinkin alla saattaa olla vastaava) näkyy softat, jotka käynnistyvät ikävästi automaagisesti wintoosan käynnistyessä, sieltä kannattaa hakea polkua ohjelmalle. Tämän lisäksi tietysti käynnistä-valikosta löytyvä käynnistys (startup?) -hakemisto.

remontti-reiska [21.11.2006 16:53:28]

#

Sain nyt ikonin vekka tuosta systemtraystä ja olen varma myös, että olen sen ohjelmankin nyt poistanut. Että tällästä tällä kertaa.

Meitsi [22.11.2006 20:56:54]

#

Ennenkö lähtee rekisteriä käsin säätämään, on kätevämpää katsoa vaikka msconfigilla, saisiko sieltä ohjelman poistettua käynnistyksestä. Eli siis suorita ja msconfig. Sieltä sitten käynnistys-välilehdeltä säätämään käynnistyksen mukana aukeavia ohjelmia. Huom: ei kannata kuitenkaan säätää palveluita kyseisellä ohjelmalla, kannattaa käyttää mielummin windowsin managementconsolea: suorita->services.msc

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta