Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C: Matopeli

Tontsa-san [03.11.2006 22:17:22]

#

Olen tekemässä matopeliä, jossa mato voi liikkua jokaiseen suuntaan. Madon osasten liike on tällä hetkellä toteutettu niin, että madon koordinaatit tallennetaan vektoriin jokaisella liikkumiskerralla - ja luetaan sieltä myöhemmin esim.

LiikutaOsaa(vektori_madon_koordinaatit[madon_osa * 10]);

Tämä toimii "hyvin". Mutta kun madon liikkuminen tehdään niin, että se suhteutetaan koneen nopeuteen, jotta mato liikkuu joka koneella samaa nopeutta - tulee ongelmia. Madon välit ovat erikoneilla eri pituiset. Olisiko tähän parempaa tapaa kun (vektoripurkka), vai pitääkö tätä muokata toivimammaksi?

Grusifix [03.11.2006 22:46:03]

#

Nopeana heittona tarjoaisin sellaista, että tallennat vektoriisi vektoreita.
Olkoon tietorakenne mikä tahansa (tässä tapauksessa vektori) niin pistä sinne 2 uloitteisia vektoreita(matemaattinen vektori).
Madon tietojäseniksi sijainti, liikevektori ja lista osien "koordinaateista" suhteutettuna sijaintiin(suom. vektoreita).

Tarkasti ja selkeästi selittäminen aiheuttaa hankalaa tekstiä.

Tontsa-san [03.11.2006 22:53:07]

#

Voisitkos valaista minua pienoisella koodintuhrauksella? :)

Metabolix [03.11.2006 23:02:38]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/11433-framerate
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/10625-hyppyfysiikassa-ongelma
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/8095-peliohjaus-cpp-lla
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/10363-tutoraaleja-cpp
Ehkäpä noilla pääset alkuun.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta