Terve vaan kaikille, minulla olisi tälläinen kysymys jälleen. Eli olen teen sellaista pallon kimmottelu peliä, jossa palloa pallolla pitää tuhota kiviharkkoja, varmasti kaikille tuttu peli tyyppi. Elikkäs tarvitsisin ohjeita kuinka tehdään oikeaoppinen pixeli törmäys tarkiastaja (olen tähän mennessä tehnyt alkeellisella tavalla eli olen tehnyt sen koordinaateilla esim. jos pallo menee yli jonkun coordinaatin se esim. kimpoaa. Nytten onkin sellainen et muoto on pallo ja se törmäykset esim mailaan pitäisi saada tarkistettua pixeli törmäys tarkistuksen avulla, eli jos pixelit osuvat toisiinsa niin se osattaisiin saada selville.
Kokeilin, jos olisin saanut tuon pohjalta väänettyä jotain ,mutta ohjeet olivat vähän epäselvät
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
tuossakin tapauksessa törmäystarkistus onnistuu tuolla "jos menee yli tietyn pisteen" -tavalla. Kun tiedät pallon säteen, voit laskea pikselintarkasti, milloin se törmää mailaan. Tee ensin sama tunnistaminen laatikon mallisella kappaleella ja mieti sitten, miten saat tehtyä sen pyöreällä pallolla.
Joo, nytten toimii kiitos paljon
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.