Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: MOV-video WMV-videoksi

heavenheart [19.10.2006 23:35:10]

#

Sellainen tärkeä aihe minulla on. Eli olen kameralla kuvannut Quick Time Movie- videota, ja ne pitäisi muuntaa WMV- videoksi (tai rammiksi) jollakin ohjelmalla. Ja Movie video on 500 megainen 15 minuutin otos. Ja se pitäisi siis saada alle 30 megan formaatiksi (kuten saarnanetin wmv- tiedostotkin ovat pieniä ja hyvälaatuisia). Joko rammiksi ta WMV:ksi siis tulisi ne saada. Millä ohjelmalla saisin tämän tehtyä yksinkertaisesti?

Olen kymmeniä ohjelmia netistä imuroinut ja asentanut, saanut viruksia niiden ohessa ym... ja mikään ei ole niistä tehnyt sitä mitä toivon ja osaa en osannut edes käyttää, koska en oikein osaa englantia. Osa oli demoja ja rajoitettuja, eli hyödyttömiä nekin. Olen todella turhautunut tähän ohjelmien viidakkoon, koneella niitä on turhan paljon jo, etten tiedä enää mikä on mikä... ja resussinhallintakin meni tilttiin jonkun viruksen vuoksi.

Tämä olisi aika tärkeä asia. Koska tulen tekemään viikottaista 15 minuutin nettivideota, ja se pitäisi muuntaa sellaiseksi kooltaan, että sen voisi ehkä netissä katsella tai imuroida sen. Voisiko joku tietää miten menettelisin?

Olga [20.10.2006 11:22:28]

#

ffmpeg on ainakin vänkä ja kätevä, linuxille tosin.

siirappi [20.10.2006 11:58:30]

#

Minkä takia se pitäisi juuri WMV:ksi saada? Itse olen käyttänyt VirtualDub-nimistä ilmaista ohjelmaa ja sillä onnistuu videoiden pakkaus helposti esim. XviD-kodekilla. En ole kyllä varma hanskaako ohjelma mov-tiedostot.

JTJ [20.10.2006 13:10:50]

#

MP4Cam2AVI:lla saattaa saada kamerasta riippuen muutettua nuo MOV-tiedostot AVI-tiedostoiksi, joiden pakkaaminen haluttuun muotoon pitäisi sitten onnistua suoraan esimerkiksi VirtualDubilla tai muilla käsittely- tai pakkausohjelmilla.

tsuriga [20.10.2006 13:30:04]

#

Ja uusille(?) QT-tiedostoille: http://www.divx-digest.com/articles/mov2avi_quicktimepro_page1.html

hunajavohveli [21.10.2006 00:00:20]

#

VirtualDub ei osaa muuttaa suoraan MOV:sta, mutta AVI:n se kyllä muuttaa vaikkapa sitten XviD-muotoon, mikä on huomattavasti järkevämpi kuin jokin Windows-kodekki. Muistaakseni VirtualDub ei voi muuttaa WMV:ksi ollenkaan jonkin kummallisen Microsoft-patenttiongelman vuoksi, siinä toinen hyvä syy olla tukematta WMV:tä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta