Hommasin sen demo version netistä mutta en löydä mistään ohjeita / oppaita siihen.
Tietäiskö joku?
No eikös siinä tule valmiina mukana ohjeita/tutoja? Muistaakseni se on Help > Tutorials tai Examples tai jotain semmosta, niin löytyyhän niitä...
~Sose~
Helpistä löytyi ihan mukavasti apua ainakin minulle... oletteko muuten kukaan etsineet darkbasiciin kokoversiota, itse en ole löytänyt... maksoi muistaakseni aika paljon...
eikös sose joskus laittanut tänne sen CD-keyn...
CD-key on vanhemmissa darkbasiceissa, tahtoisin kyllä mieluummin uudemman... itseasiassa minulla oli vanhaan CD-key... sitten päivitin darkbasiccia, ja yhtäkkiä siitä sitten tulikin shareware...
lainaus:
eikös sose joskus laittanut tänne sen CD-keyn...
Siis jos meinaat minua, niin olet väärässä.
~Sose~
Mite Dark Basic muuten toimii?? siis onko se niinku helpompaa ku QB?
Itse en kyllä koskaan Dark Basiciä kokeillu, mutta jos yhtään tiedän, ei se yhtään helpompaa voi olla kuin QB.
Mä testasin DarkBasiccii ja se on aivan sairan helppoo...
neljä rivii nii tulee näytölle semmonen kolmiulotteinen kuutio mikä pyörii..
Dark basic on helppo!mulla on ainaki pro,mut demo:(
Dark basic pro on samanlainen kun QB,tietääks kukaa miten odotetaan että painetaan nappia?
DO UNTIL INKEY$ = "A" OR INKEY$ = "a" LOOP
En oo varma tosta OR -jutusta ton DO:n kanssa kun ei oo ikinä tarvinnu määritellä kahta ehtoa. Niin ja siis toi juttu tekee looppia niin kauan, kunnes käyttäjä painaa a-kirjainta. Ei väliä, onko CAPS LOCK päällä (kait)?
QBasicilla onnistuu kai ainakin jos laittaa
DO UNTIL UCASE$(INKEY$) = "A"
LOOP
lainaus:
QBasicilla onnistuu kai ainakin jos laittaa
DO UNTIL UCASE$(INKEY$) = "A"
LOOP
Joo, tuo onnistuu qbasicissa, ja väittäisin, vaikka darkbasic-ohjelmoinnistani on jo pitkä aika, että pitäisi onnistua darkbasicissakin.
Joku sano et sen odotuksen saa näin
Wait a key
mut ei se mul toimi...
Bwahah...
Jaajaa. Eikö DarkBasicin mukana muka tule minkäänlaisia helppejä?
Minä ostin DBPron ensimmäisten joukossa. Maksoi 117 euroa + vähän päälle (eu-maksut). Paketin mukana tulee kaksi manuaalia ja CD. Toimitus kesti muutaman päivän ja ostaminen tapahtui hyvin helposti netissä.
Kuvan voit katsoa tästä:
http://www.saunalahti.fi/~sla1/db/dbp.shtml
lainaus:
Bwahah...
Jaajaa. Eikö DarkBasicin mukana muka tule minkäänlaisia helppejä?
Kyllähän siinä on helppi, ja aika hyvä sellainen. Löysin muuten joku päivä sitten jonkun CD-keyn, toivottavasti se on darkbasicin... ;-D
DBPron koko helppi on myös netissä: jossa myös sen virheet korjataan ja tarkennetaan. Online-help onkin suositeltavampi, kuin DBPro:n mukana tuleva.
DB #1 helpit olivat mielestäni laadukkaampia, kuin Pron, mutta kokonaisuudessaan ohjelmoinnin voi periaatteessa vaikka aloittaa DB:llä. On ne helpit sen verran hyvät.
Tosin DarkBASICista on ilmestynyt kirjojakin. Oppaita voitilata vaikka Amazonista.
Online-helpin löydät tästä:
http://www.realgametools.net/glossary/index.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.