Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Miksi oma vinkki ei näy?

Sivun loppuun

Juhko [12.10.2006 13:12:03]

#

Olin kirjoittanut QB-Sekalaiset alueelle koodivinkin "Kunnon nopeus", eikä sitä löydy nyt muuten kuin haulla. "Omat koodivinkit":kin väittää, ettei sitä ole, ja siitä on jo monta päivää kun kirjoitin sen. Missä vika?

Heikki [12.10.2006 14:13:08]

#

Koodivinkkejä lisätään käsin silloin tällöin, on ihan normaalia, että hyväksymisessä ja esille tulossa kestää jopa useampi viikko.

Eli odottele rauhassa, jos vinkkisi on tarpeeksi laadukas se kyllä julkaistaan ennemmin tai myöhemmin.

tsuriga [12.10.2006 14:39:30]

#

Vaikka uusimman julkaistun vinkin lisäämiseen olisikin mennyt useampi viikko, niin seuraavan vinkin lisäily on kestänyt jo yli kuukauden. Ja voi vain ihmetellä, miksi ihmeessä niitä käsin lisäillään, nopeammin koodaisi automaagisen hyväksymissysteemin kuin lisäisi 10 vinkkiä.

Metabolix [12.10.2006 15:02:16]

#

tsuriga, koodaapa sinä sitten sellainen hyväksymissysteemi, joka tunnistaa, onko vinkki kelvollinen julkaistavaksi. Julkaisemattomia selatessa kyllä huomaa, että tietty varovaisuus vinkkien hyväksymisessä on vain hyvästä.

Kentti [12.10.2006 15:02:40]

#

Olisko käsin siksi, että näkee, onko vastaavan asian käsittelevä vinkki jo olemassa tai onko se täyttä puutaheinää...
Muutama oma vinkkini on ollut odottamassa jo pian toista ellei kolmatta kuukautta, joten kyllä tässä aikaa menee, tai sitten niitä ei vain hyväksytty :(

A-P [12.10.2006 15:10:38]

#

Itse en ole automaattisen hyväksymissysteemin kannalla. Mitä itse olen katsonut noita hyväksymättömiä vinkkejä, niin ne eivät ole olleet erityisen laadukkaita tai ovat olleet varsin triviaaleja (eli ei vinkkejä). Tosin hyväksyttyjenkin sekaan sopii monenlaista ja monentasoista vinkkiä.

Ilmeisesti vinkkien käsittely on yhden miehen harteilla. Itse lähtisin ratkaisemaan ongelmaa jakamalla hyväksymisvastuuta. Mahdollisesti niin, että vinkin arvioisi henkilö jolla on osaamista ko. kielestä tai aihepiiristä.

Vinkkien laatuvaatimukset voisivat olla jossain näkyvillä. Tämä voisi vähentää hylkäämättömien vinkkien määrää, sillä kun hyväksymiskriterit olisivat näkyvillä, kriteerit täyttämättömien vinkkejä luulisi tulevan vähemmän.

tsuriga [12.10.2006 15:36:45]

#

Sain "käsin lisäämisestä" semmoisen kuvan, että niitä copy-pastettaisiin epämääräisesti kantaan. Tarkoitin siis hyväksymisnappia, en sentään automaattista lisäystä :x. En ymmärrä, miten napin painamiseen voi mennä useita viikkoja, noita vinkkejä kun on jonossa jo kuitenkin 32 eikä vain muutama. Koodivinkkien ohjeet löytyvät koodivinkin lisäyssivulta.

A-P [12.10.2006 15:47:50]

#

Ei ole ollut tarvetta lähettää vinkkiä, joten en tiennyt ohjeiden olemassa olosta. Näköjään niillä ei ole vaikutusta tai sitten ilman niitä, vinkit olisiva laadultaan vieläkin epätasaisempia.

Hyväksymisprosessia voisi kyllä nopeuttaa. Vinkkeihin, joita ei hyväksytä, voisi liittää jonkun maininnan hylkäämisestä. Nykyisin tuntuu tulevan säännöllisesti kyselyitä oman vinkin kohtalosta.

Juhko [12.10.2006 16:04:29]

#

Joo kitti. Odotellaan rauhassa. Joku mode oli tainnut käydä muuten muuttamassa keskustelun otsikkoa. Se vinkki, mistä oli alussa puhe, oli oikeastaan aika huono, enkä laitakaan sitä, mutta on minulla muitakin.

Blaze [12.10.2006 16:30:25]

#

A-P kirjoitti:

Vinkkeihin, joita ei hyväksytä, voisi liittää jonkun maininnan hylkäämisestä. Nykyisin tuntuu tulevan säännöllisesti kyselyitä oman vinkin kohtalosta.

Tämä ois minustakin hyvä idea.

Juhko [12.10.2006 16:33:12]

#

Niin minustakin.

juha127 [12.10.2006 17:11:21]

#

Ja vielä lisää syitä odotteluun, eikös Antti ole väsäämässä uutta ulkoasua ja muuta muutoksia sivuston toimintaan jotka taas helpottavat näitä, niin monia asioita voi joutua odottamaan tavan omaista pidempään. Vai onko tässä perää...

Olga [12.10.2006 19:14:32]

#

Ja nyt kun on näitä uusia moderaattoreita, voisi tuohon tehdä jonkun automaagisen systeemin, että kukin moderaattoreista voisi antaa äänensä vinkille, joko hyväksytty tai hylätty. Jos tarpeeksi suuri osa heistä on antanut hyväksytyn, vinkki hyväksytään ja päinvastoin. Lisäksi Antilla voisi luonnollisesti olla veto-oikeus. Nykyiset moderaattorit ovat kuitenkin varsin monipuolisia koodareita ja tuntevat useita kieliä, joten aika luottavaisin mielin heidän äänestettäväkseen voisi vinkin jättää.

Juhko [12.10.2006 19:19:53]

#

Joo, mut Antilla pitäis olla sitte myös yksinoikeus. Muuten vaarana on, että jos kaikki modet tulevat hulluiksi niin ne voivat hylätä kaikki koodivinkit. ; )

Antti Laaksonen [12.10.2006 20:00:43]

#

Totta puhutte: koodivinkkien julkaisu on nykyään liian hidasta.

Koodivinkkien hyväksyminen koko moderaattorikunnan kesken on hyvä ajatus. Tällä hetkellä minun on usein vaikea päättää, onko tietty vinkki julkaisun arvoinen. Ja kun yksi vinkki jää "tulpaksi", myös muiden julkaisu viivästyy. Olen kuitenkin yrittänyt julkaista vinkkejä järjestyksessä.

Perustelu hylkäyksestä olisi kaikin puolin reilua, mutta usein vinkistä ei voi osoittaa yhtä tai kahta asiaa, joiden vuoksi se ei kelpaa, vaan vika onkin kokonaisuudessa. Koko tilanne on hankala: joku on käyttänyt paljon aikaa koodin tekoon, ja sitten sitä ei huolitakaan.

Juhko [13.10.2006 12:55:38]

#

Myös sellainen olisi hyvä, että kaikki koodivinkit hyväksytään ensin, ja modet ja Antti voisi sitten käydä hylkäilemässä niitä. Tai sitten sellainen "Hylätyt koodivinkit"-osasto.

El-Ejecutor [13.10.2006 13:07:18]

#

"Putkan (sensuroitu)" .. oisin kunkku siellä jos postaisin vinkkejä.

Metabolix [13.10.2006 17:01:05]

#

Juhko, ehdottamasi menettelyhän olisi suorastaan nöyryyttävä. Nyt hylätty vinkki on tuttu vain lähettäjälle, Antille ja muutamalle uteliaalle. Tuolla tavalla taasen kaikki näkisivät, että kas, tällainen vinkki, ja oho, nyt se on poistettu. "Hah hah, muistatteko vielä sen Juhkon vinkin, joka sitten poistettiin? xD"

Kentti [13.10.2006 18:31:05]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

Perustelu hylkäyksestä olisi kaikin puolin reilua, mutta usein vinkistä ei voi osoittaa yhtä tai kahta asiaa, joiden vuoksi se ei kelpaa, vaan vika onkin kokonaisuudessa. Koko tilanne on hankala: joku on käyttänyt paljon aikaa koodin tekoon, ja sitten sitä ei huolitakaan.

Vaikka ei siihen hylkäämiseen syytä keksisikään, olisi mukavaa tietää, jos oma vinkki ei sinne ole päässyt. Nyt sitä odottaa koko ajan, hyväksytäänkö se.

Mutta tuo Hylätyt Koodivinkit-osio olisi mielestäni hyvä idea, ja samaan syssyyn voisi laittaa jonkin Hyväksymättömät Koodivinkit-tapaisen osion. Niistä saattaisi löytyä kuitenkin juuri se, mitä itse tarvitsee, vaikka sisällöstään vastaava olisi jo olemassa, mutta joku hyväksymätön toimisi omassa tarkoituksessa paremmin.

Juhko [15.10.2006 13:18:27]

#

No annetaan Antin päättää.

Antti Laaksonen [15.10.2006 14:55:15]

#

Nyt ensimmäinen viiden ryhmä uusia vinkkejä on julkaistu. Lisää on tulossa, mutta jokaisen vinkin pitää saada olla esillä sivupalkissa.

Jos oman vinkin kohtaloon liittyvä asia painaa mieltä, niin minulle voi lähettää aina sähköpostia.

Juhko [15.10.2006 15:49:04]

#

Hyvä! Mutta oma vinkkini ei ole siellä. Toivottavasti sekin tulee pian.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta