Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Taustaohjelman/automaattinen ohjelma (C++)

CoolC++ [12.10.2006 10:34:22]

#

Eli miten voisi ohjelmoida yksinkertaisesti ohjelmaan ominaisuuden, että ohjelma päivittäisi päivitys panikeesta siten, että se hakee tiedostot kyseisestä osoiteessta palvelimelta mahdolliset päivitykset!?

Entä sitten ominaisuuden, että ohjelma voisi toimia taustalla windows:sin oikeassa alapalkkissa, jossa olisi oma ico:ni!?

Tumpelo [12.10.2006 14:01:33]

#

CoolC++ kirjoitti:

Eli miten voisi ohjelmoida yksinkertaisesti ohjelmaan ominaisuuden, että ohjelma päivittäisi päivitys panikeesta siten, että se hakee tiedostot kyseisestä osoiteessta palvelimelta mahdolliset päivitykset!?

Teet päivitysnapin, jota painettaessa ohjelma ottaa yhteyden palvelimeesi esim. SDL:n verkkorajapintaa käyttäen. Sitten käsittelet saapuvaa/lähtevää dataa miten tykkäät. Se on iso kokonaisuus, ei sitä voi niin vain selittää.

CoolC++ kirjoitti:

ico:ni

Se on kylläkin ikoni. Tyhmä sana kaiken kaikkiaan. Kuvake on paljon mukavampi.

Metabolix [12.10.2006 15:35:39]

#

Shell_NotifyIcon näyttäisi olevan WinAPIssa oikea funktio. Käytä Googlea esimerkin etsimiseen.

CoolC++ [16.10.2006 08:51:06]

#

Tuota helpotetaan tätä pikkuisen:

Eli miten sitten ohjelmoidaan painikeeseen ominaisuus kun sitä painaa niin se siirtyy johonkin tiettyyn url -ositeeseen!?

Blaze [16.10.2006 10:34:10]

#

CoolC++ kirjoitti:

painaa niin se siirtyy johonkin tiettyyn url -ositeeseen!?

Jos tuo "tiettyyn URL-osoitteeseen siirtyminen" tarkoittaa "avaa käyttäjän oletusselaimeen tietyn osoitteen", vastaus on ShellExecute-funktio.

CoolC++ [16.10.2006 13:05:24]

#

Kiitos, blaze!

No, tuo riitää tuosta päivittämis jutusta, mutta viel yks, juttu entäs miten tehdään ominaisuus panikeeseen, joka pastettaisi tekstiä es. tietyn teksti tiedoston tietystä paikasta tai tekstiä mitä on sullottu panikeeseen. Tarkoitan siis tällä, sitä, että tää ei avaa uutta tiedostoa vaan lisää teksitä johonkin toiseen jo avattuun teksti asiakirjaan, halutulle riville jossa teksti kursori on!?

Metabolix [19.10.2006 09:48:03]

#

Moneskohan kerta jo oli, kun piti poistaa vinkumisviesti? (Ei, en poistanut sitä edellistä itse, mutta muistaakseni pari päivää sitten tässä oli samanlainen.) Ei se asia uudella kysymisellä parane. Selitit asiasi niin huonosti, että on vaikea ymmärtää, mitä nyt oikeastaan haluat. Muutenkin tämä on taas näitä "tehkää minulle ohjelma, kun en itse osaa".

Itse asiasta, jos nyt lainkaan ymmärsin, mitä haet: Mistähän ohjelman pitäisi tietää, minne se teksti laitetaan? Jos on vaikka kymmenen tekstinkäsittelyohjelmaa auki, millä perusteella se valitsee niistä oikean? Ja varsinaista liittotoimintoa on paha yrittää käyttää toisesta ohjelmasta (tai voithan yrittää etsiä sen napin ja simuloida klikkausta), eli jotakin PostMessage- tai keybd_event-tyyppistä pitää varmaankin käyttää (haku kertoisi näistäkin). Ja niin edelleen. Ongelmasi on niin heikosti rajattu, että ei siitä ota örkkikään selvää.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta