Voisiko keskustelulistauksen joka toisesta rivistä tehdä haalean harmaan kuten aluelistauksesta tai erottaa ne viivoin? Nyt silmä eksyy liian helposti väärälle riville.
Hyvä idea.
Kannatan
Nyt aluesivut on väritetty samoin kuin keskustelun etusivu, ja tämä on tosiaan selkeämpää.
Antti Laaksonen kirjoitti:
Nyt aluesivut on väritetty samoin kuin keskustelun etusivu, ja tämä on tosiaan selkeämpää.
Mutta jos kuitenkin vielä lisäisi säädön, että tuon erotuksen saa poiskin tuolta keskustelulistauksesta. Sotkeutuu aihevalinta ja keskusteluvalinta ainakin tällä suunnalla nyt toisiinsa, silmien harittamisesta puhumattakaan..
-Grey-
Aihelistan tunnistaa siitä, että se on pitempi. Teknisistä syistä listan väritystä ei voi muuttaa kävijän mukaan.
Jees. Hyvä parannaus.
Täh, minne on tullut apusävytys? En huomaa eroa missään. -__-
Nuo nimet voisi keskittää pystysuunnassa keskelle tuota sävytystä. Helpottaisi mielestäni vielä hahmottamista.
Tumpelo:
Esim täällä https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/
Miksei muutes ole apusävytystä koodivinkkien listoissa? Itse kannatan tätä, koko sivustolla tuo apusävytys voisi olla hieman haaleampi.
ZcMander kirjoitti:
Miksei muutes ole apusävytystä koodivinkkien listoissa?
Koska Antti ei oo huomannu laittaa sitä sinne :)
ZcMander kirjoitti:
koko sivustolla tuo apusävytys voisi olla hieman haaleampi.
Littunäytöllä tämä nykyinen ainakin on oikein hyvä.
Joo, ei haaleammaksi kiitos, muuten menee kannettavan näytöllä silmiä särkeväksi yhdistelmäksi.
Niin onkos ideoita miksei tuo sävytys näy minulla? Ei minusta pitäisi selaimen asetuksissa olla mitään Ohjelmointiputkan sävytystä kieltävää kohtaa. Kun sivut kuitenkin muuten näkyvät aivan oikein.
Linux rasisti ehkä, Firefoxini näyttää sen kyllä
Tumpelo kirjoitti:
Niin onkos ideoita miksei tuo sävytys näy minulla? Ei minusta pitäisi selaimen asetuksissa olla mitään Ohjelmointiputkan sävytystä kieltävää kohtaa. Kun sivut kuitenkin muuten näkyvät aivan oikein.
Täältä näköjään on kadonnut viestejä, enkä muista olitko se sinä joka laittoi sen screenshotin. Siinä kyllä näkyi tuo sävytys.
Joo, multa on kokonainen threadi hukassa + jonkun verran satunnaisia viestejä... :)
Olga kirjoitti:
Tumpelo kirjoitti:
Täältä näköjään on kadonnut viestejä, enkä muista olitko se sinä joka laittoi sen screenshotin. Siinä kyllä näkyi tuo sävytys.
Täh, näkyi vai? Minä en nähnyt edes siinä screenshotissa niitä sävytyksiä... Eli nyt kusee näyttö, näyttis tai jokin. :S
EDIT: Näytön asetusten muuttelu ei auttanut, ne harmaat palkit ovat totaalisesti kadoksissa. Mikähän ne oikein imaisee, näyttis?
Minäkään en huomaa mitään eroa vanhaan.
Tumpelo kirjoitti:
Täh, minne on tullut apusävytys? En huomaa eroa missään. -__-
Näkyykö nyt eroavaisuutta?
Mulla ei ero näy mitenkään, mut otin screensghotit noista ja sit paintilla täytä värillä yhteen kohtaa mustaks nii huomaa et onniis eroo.
EDIT: ja se tulee näkyviin ku laskee näytön kontrastia näyttiksen asetuksista. Näytön nappuloista ei vaikutusta. Minun mielestäni vähän pöhkön näköinen joten Tumpelo ole tyytyväinen että et näe niitä.
Jos tämä ominaisuus olisi tehty CSS:llä, voisi jokainen helposti muuttaa värit mieleisikseen. Olen kuullut perustelun, että CSS-taitto on vaikea saada toimimaan kaikilla samalla tavalla, mutta olisi silti mukava, jos Putkasta saisi valittua version, joka rakenteeltaan mahdollistaisi CSS-taiton käytön. Tuskinpa todellisille CSS:n kaipaajille olisi mikään ongelma tehdä omaa tyylisivua. Jonkin onnistuneen version voisi sitten vaikka laittaa oletus- ja esimerkkityylisivuksi tähän vaihtoehtoiseen versioon.
Lahha kirjoitti:
Mulla ei ero näy mitenkään, mut otin screensghotit noista ja sit paintilla täytä värillä yhteen kohtaa mustaks nii huomaa et onniis eroo.
EDIT: ja se tulee näkyviin ku laskee näytön kontrastia näyttiksen asetuksista. Näytön nappuloista ei vaikutusta. Minun mielestäni vähän pöhkön näköinen joten Tumpelo ole tyytyväinen että et näe niitä.
Joo, no eipä Linuxissa kyllä paljon ATI:n asetuksia muutella että ei sen puoleen. Huolestutti vain että missä mättää kun ei näy, pärjään mainiosti ilman apusävytyksiäkin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.