Olen aloitellut vähän tuota CoolBasiccia, ja sen mukana tulleen tilesterin kanssa vähän ongelmia. Eli.. En onnistu käyttämään sillä itse tekemiäni karttoja "peleissä". Se ei vaan löydä niitä.
Näytäs koodia.
No kuitenkin. Tee kansio jossa on kartta, tilesetti ja koodi.
Koodina on
map=loadmap("kartta.til", "tileset.bmp")
Tolleen oon tehnykki (just samanlaine koodi) mutta ei toimi...
Ne kaikki semmoset o kansios nimeltä Media (kas kummaa... tuli mukana :) ja ku kutsuu niitä itte tekemiä, tälleen:
kartta = loadmap("Media/omakartta.til", "Media/tileset.til")
tulee, että can't load map ... ...
Jos laittaa koko tiedostonimen, eli C:\...\Media\omakartta.til, niin se ei tota virhettä tee, mutta eipä näy karttaakaan. Mukana tulleilla kartoilla toimii.
Pitäskö siinä tilesetissä olla pelkästään ne tilet, joita käytti, vai voiko siinä olla ylimääräsiä?
Kyseessä on kai CB:n ja Tilesterin uusimmat versiot, latasin pari viikkoa sitten.
Tileset on Bittikartta. Ei se toimi tillinä. Ja tilesterissä on pari juttuu mistä pitää valita mitä tilliformaattia käyttää.
P.S. CoolBasicila on oma foorumi? Tai miten olisi OpenGL?
Juu. Tätä vois tosiaan kysyä täällä
http://www.coolbasic.com/forums/
Media-kansiossa on tilesetti nimeltään tileset.bmp.
Eikä tileset ole .til vaan tuettuja muotoja ovat bmp, jpg, png ja tga
Mulla ukko menee seinien läpi! Vain valmiit mallikartat toimivat...
Sulta puuttuu törmäyskerros, 2. Sen pitää olla arvoltaan 1 (törmäys), tai 0 (vapaa). Eli pastaat Tilesterillä valkoista (eka tile) seinille.
P.S. Edelleen CoolBasicin omat foorumit?
Kiitos. Valkoisia olen kokeillut, mutta tuosta ekatilestä en ole varma... Olen yrittänyt etsiä foorumeistakin vastausta, mutta kun se on hypersottuaaaaaaaargh!!!
Suosittelen, että kokeilet CB:n foorumeilta löytyvää A Stigmatoria. Siinä törmäyskartan piirto on toteutettu paljon käyttäjäystävällisemmin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.