Mistä tempaisen sellaisen email script kerääjän jonne voi pistää emailin ja se nappaa sen talteen sit voi olla vielä sellainen painike kun sinne syöttää uudestaan emailin niin sit ois niinkun off postituslistalta.
Onko käytettävissä MySqliä vai pelkkä tekstitietokanta?
On kummatkin.
Oisko ehdotuksia ?
Koodaapa kuule itse. Ei ole vaikeaa. Ihan hyvin onnistuu PHP-oppaan konsteilla.
Kruger: En tiedä sotkeeko sinua nyt se, että tallennettava tieto pitää olla "sähköpostiosoite" tavallisen tekstin sijaan. Todellisuudessahan asia on yksi ja sama mitä tallennetaan. Ainoastaan tiedon "muoto" pitää tarkastaa ennen tallennusta, joskaan tuskin tarvitset sitä aivan heti, jos vasta harjoittelet.
En varmaan kai ymmärtänyt ideaa?? Siis siihen näppäilee EMAILIN ja sit jos sen näppäilee uusiks niin se menee pois listalta...
Se vois olla silleen, et siihen näppäilee emailin ja sit siihen laittaa vaikka rasti ruutuun, et menee pois listalt..
Mut enkai ymmärtän ideaa :P
Olen itsekin varsin "noob" php:n kanssa mutta lähtisin ainakin yrittämään tällaista.
Tavallinen txt tiedosto jossa rivi/ossu.
Lisätään uusi osoite tiedoston loppuun simppelisti
fopen("emailit.txt", "a"); // "a" = append, eli lisää tiedoston loppuun tuhoamatta aiempia siellä jo olevia rivejä
Jos haluaa poistaa osoitteen niin lukee koko tiedoston taulukkoon
$email_ossut = file("email.txt.txt"); /lukee koko filun $email_ossut taulukkoon
Ehtolausetta IF käyttäen sitten tehdään while/for silmukkaa ja tarkistetaan mikäli rivillä oleva email osoite on eri kuin se jota ei enää haluta, se kirjoitetaan tiedostoon. Mikäli kyseessä on juuri se osoite jota ei haluta enää, ehto ei täyty ja sitä kohtaa taulukosta ei kirjoiteta.
Tässä vaiheessa tietenkään ei enää käytetä "a" koska et halua lisätä loppuun vaan kirjoittaa koko filun uudestaan. Eli käytä "r".
Antin php oppaan lukemalla tosiaan moisen saa jo tehtyä suht vaivattomasti. Itse asiassa varmaan teenkin moisen oppimisen ja erään toisen idean takia.
Lue vaikkapa kaikki osoitteet, luo niistä valintalaatikko ja se minkä valitsee, poistuu tiedostosta. ;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.